گیل خبر/ سردار محمد عبدالله پور در جلسه احیای پایگاه‌های بسیج در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان اظهار کرد: مردم سرمایه اصلی این انقلاب هستند و همه در هر لباس و قشری باید با تمام وجود برای خدمت به آنها کوتاهی نکنند.

وی بزرگترین تحرک بسیج را در حوزه مشارکت دانست و افزود: وجود و حضور بسیج در آزمون های مختلف سیاسی موجب پویایی و نشاط نظام شده و دشمن در ضربه زدن به آن ناکام مانده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم احیا و تقویت پایگاه‌های بسیج توسط اقشار مختلف گفت: احیای پایگاه‌های بسیج موجب اثرگذاری بیش از پیش در حوزه فرهنگی شده و به افزایش ضریب امنیتی جامعه کمک قابل توجهی کرده است.

عبدالله‌پور با اشاره به معضل تغییر تناسل جمعیتی شهر و روستا بیان کرد: پیش از انقلاب ۳۰ درصد جمعیت در شهرها و ۷۰ درصد در مناطق روستایی زندگی می کردند که در شرایط فعلی این رقم برعکس شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج در ایام کرونا به خوبی نقش همدلی و روحیه جهادی خود را ایفا کردند، تصریح کرد: هرچند شیوع بیماری کرونا نزولی شده اما پایگاه‌های بسیج استان هر هفته به طور متوسط بین سه هزار و ۵۰۰ الی چهار هزار بسته معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.


فرمانده سپاه قدس گیلان نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج در حل بخشی از مشکلات جامعه را موثر دانست و گفت: با تشکیل قرارگاه های محله در سطح روستاها با محوریت و فعالیت پایگاه‌های بسیج و بهره‌گیری از توان و ظرفیت موجود، بسیاری از مشکلات و موانع برطرف می‌شود.