نماینده ولی فقیه در گیلان تبیین را سرچشمه بیداری جامعه عنوان کرد و گفت: تبیین سد بزرگ و مستحکم در برابر افرادی است که می خواهند افکار عمومی را فریب دهند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: شنبه ۱۰ مهر ماه مصادف با تبعید امام(ره) از ترکیه به نجف عراق در سال ۱۳۴۴ است و آیت الله سید محسن حکیم رئیس حوزه علمیه نجف نخستین شخصیتی بود که خارج شهر به استقبال امام(ره) آمد.

موقوفه های گیلان براساس مر دین و قانون احیا شود

وی به روز وقف در ۱۲ مهرماه اشاره کرد و افزود: در استان گیلان موقوفه های بسیاری داریم و می طلبد براساس مر دین و قانون این موقوفه ها احیا شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده مصادف با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم و همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام است، خاطرنشان کرد: امام مجتبی علیه السلام فرمود “کسی که عبادت را برای عبادت بخواهد خودش را تزکیه می کند”.

آیت الله فلاحتی به سالروز شهادت امام رضا علیه السلام مصادف با پنجشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: طبق روایتی از امام رضا علیه السلام، اگر کسی به روزی حلال اندک در دنیا راضی شود خدا زندگی او را در دنیا ساده می کند، زن و بچه اش متنعم می شوند و خداوند چشم بینا نسبت به دنیا می دهد و این نتیجه رضایت انسان نسبت به روزی حلال است.

نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی امنیت را در جامعه فراهم کرده است

وی با اشاره به روز نیروی انتظامی مصادف با ۱۳ مهرماه جاری، بیان کرد: این روز را به همه نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی که با تلاش شبانه روزی امنیت را برای جامعه و مرزها فراهم می کنند، تبریک می گوییم.

تبیین سد مستحکم در برابر فریب دهندگان افکار عمومی است

نماینده ولی فقیه در گیلان به سخنرانی ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در روز اربعین با دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری موضوع تبیین را بیان فرمودند زیرا تبیین سرچشمه بیداری جامعه و سد بزرگ و مستحکم در برابر افرادی است که می خواهند افکار عمومی را فریب دهند.

تبیین سبب اقتدار اسلام در دنیای معاصر شده است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر یک اندیشه ناب و عقیده الهی بخواهد در میان مردم طرفدار داشته باشد ابتدا باید در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: تبیین موجب اقتدار اسلام در دنیای معاصر شده و براین اساس مردم ما با صلابت در برابر قدرت های سلطه گر ایستاده اند.

خوبی های نظام اسلامی را همه بیان کنند

وی به اهمیت تبیین بسیاری از مسائل در جامعه اشاره کرد و افزود: بر همه لازم است خوبی های نظام اسلامی را بیان کنیم ضمن اینکه لازمه تبیین مجهز شدن به دانش و آگاهی است.

امام جمعه رشت، داشتن اطلاعات درست توسط آحاد مردم را مهم دانست و بیان کرد: ضرورت دارد حقایق را در جامعه تبیین کنیم زیرا اگر واقعیت ها را نگوییم دشمن افسارگسیخته دروغ می گوید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه برخی افراد قلم به دست در داخل کشور به فریب افکار عمومی می پردازند، تصریح کرد: تبیین باید پیراسته از تهمت و فریب باشد.

وی به گلایه بعضی از بازرگانان و مردم نسبت به بسته شدن گذرگاه مرزی ارمنستان و صادرات کالا از جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: بسته شدن گذرگاه مرزی ارمنستان نقض حقوق بین المللی است و این روند اقدام شیطانی آمریکا را نشان می دهد.

بیگانگان فرا منطقه ای کمتر از آن هستند که بخواهند در کنار مرزهای ما حرکت های نامتوازن داشته باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر حسن همجواری همه همسایگان جمهوری اسلامی ایران به ویژه کشورهای مسلمان، خاطرنشان کرد: بیگانگان فرا منطقه ای کمتر از آن هستند که بخواهند در کنار مرزهای ما حرکت های ناموزون و نامتوازن داشته باشند.

آیت الله فلاحتی به اقتدار منطقه ای و فرا منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: حسن همجواری و دوری از ایجاد التهاب با کشورهای همسایه و جلوگیری از سلطه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از راهبردهای نظام اسلامی است.

روسای کشورهای منطقه هوشمندانه، عاقلانه و دلسوزانه تصمیم بگیرند و مواظب رفتارهای خود باشند

وی، مردم مسلمان منطقه را دلداده جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امیدواریم روسای کشورهای منطقه هوشمندانه، عاقلانه و دلسوزانه تصمیم بگیرند و مواظب رفتارهای خود باشند.

امام جمعه رشت در ادامه پیرامون حقوق پیامبر صلی الله وآله وسلم و امامان معصوم علیه السلام نسبت به انسان ها، بیان کرد: اطاعت از خدا، پیامبر صلی الله وآله وسلم و امام علیه السلام بر مردم واجب است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیامبر صلی الله وآله وسلم و امام علیه السلام می توانند خطوط کلی زندگی انسان ها در دنیا را ترسیم کنند، بیان کرد: خدای متعال تبعیت از این انسان ها را لازم دانسته است.