گیل خبر/ مطهره احمدی: با این حجم از تبلیغات در رسانه ملی جهت اقدام مردم برای تزریق واکسن، حالا که مردم فرهیخته گیلان به صورت جدی به دنبال تزریق واکسن و تکمیل دوزهای تزریقی خود هستند برخی از واکسن ها در گیلان ناموجود شده و گیلانیانی که در امر واکسیناسیون به دانشمندان ایرانی اعتماد کرده و واکسن ایرانی را انتخاب کردند ، تقریبا از ۲۰ شهریور ماه نه دوز اول و نه دوز دوم برکت را دریافت نکرده اند و تنها پاسخ مسئولین نیز این است که می‌آید!

علاوه بر اضطرابی که هجوم مسافرین به جهت شیوع پیک ششم کرونا بر جان مردم انداخته‌ است، فاصله طولانی بین دوز اول و دوم برکت، دل نگرانی های مردم چشم انتظار گیلان را دو چندان کرده است.

از سویی دیگر ۲۹ شهریور آخرین اعلام رسمی مراکز تزریق دوزهای واکسن آسترازنکا در گیلان بود و بعد از آن تاریخ حداقل در اعلام رسمی مراکز واکسیناسیون، اسمی از محل تزریق این نوع از واکسن درج نگردید و تنها سینوفارم است که در اختیار مردم قرار دارد.

واکسن انتخابی نیست و گرچه اولین واکسن بهترین واکسن است، اما این بی توجهی و سهل انگاری مسئولین مربوطه به جهت گرفتن سهمیه بیشتر واکسن را پوشش نمی دهد.

روی کاغذ و اخبار که به آمار می نگرید، مدیران حوزه واکسیناسیون با غرور خاصی از بالا بودن درصد واکسیناسیون گیلانیان نسبت به میانگین کشور سخن می گویند؛ اما وقتی به میانه کارزار می رسید با درب بسته مرکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته و حجم انبوهی از اعتراض و پیام های شهروندان در خصوص نبود واکسن دوز دوم برکت و آسترازنکا در گیلان مواجه می شوید.

سوال اینجاست که آیا به واقع مسئولین گیلان در راستای دریافت نیاز مردم کم کار بوده و حفظ میز و حب جایگاه مدیریتی خود را به جنگندگی برای احقاق حق گیلانیان ترجیح داده اند و یا ضعف و اقتدار مدیریتی ایشان باعث شده تا نتوانند مطالبات بحق مردم در امر واکسیناسیون را به مراجع مربوطه در کشور انتقال دهند؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code