فرماندار رشت با بیان اینکه تاکنون ۶۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق شده است گفت: ۶۴ درصد از جمعیت ۱۵ سال به بالا دز اول و ۲۳ درصد نیز دز دوم واکسن را در شهرستان رشت دریافت کرده اند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، علی فتح اللهی روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت اعلام کرد که از مجموع واکسن های کووید ۱۹ تزیرق شده در شهرستان رشت، ۴۹۳ هزار نفر دز اول و ۱۶۲هزار نفر دز دوم را دریافت کردند.

وی به واکسیناسیون دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کرد که واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس با رعایت اصول بهداشتی و حضور پزشکان انجام شود تا علاوه بر تسهیل واکسیناسیون، فاصله گزاری اجتماعی نیز رعایت شود. 

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان از جمله عمومی، اصناف، ادارات و بیماران خاص مشغول انجام واکسیناسیون هستند.

فتح اللهی با بیان اینکه بخش قال توجه ای از دز اول واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک انجام شد، گفت: ساماندهی مشاغل گروه های بعدی و برنامه ریزی برای واکسیناسیون کارگران ساختمانی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته در شهرستان رشت و با استفاده از ظرفیت اتوبوس ها، به زودی شاهد راه اندازی واحد سیار واکسیناسیون در این شهرستان خواهیم بود که از این ظرفیت نیز برای واکسیناسیون دانش آموزان استفاده خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: مرکز شبانه روزی واکسیناسیون با همت شبکه بهداشت شهرستان، سپاه ناحیه مرکزی شهرستان و بسیج راه اندازی شده است و در صورت نیاز به شمار این مراکز افزوده می شود.

فتح اللهی با اشاره به کاهش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های رشت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۲ هزار و ۲۷ نفر در شهرستان رشت بستری شدند، اظهار داشت: آمار بستری‌ های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های رشت از ۳۰۷ نفر هفته گذشته، اکنون به ۲۴۶ بستری رسیده‌ است.

شهرستان رشت در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار شهرستان رشت با ۸۸۱ هزار نفر جمعیت اکنون در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد.