زنگ آغاز سال تحصیلی و مهر و مقاومت برای بیش ۳۷۰ هزار دانش‌آموز گیلانی به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه دکتر معین رشت با حضور استاندار گیلان و مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولین استانی و شهرستانی به صدا درآمد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ محمد رحتمی امروز در آیین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه دکتر معین رشت برگزار شد، با بیان اینکه شعار سال تحصیلی جدید «استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت» است، اظهار کرد: امسال با مصوبه ستاد ملی کرونا آموزش‌ها را به صورت حضوری، غیرحضوری و تلفیقی آغاز می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: در راستای توسعه آموزش و پرورش، تلاش‌ها بر این بوده که با شرایط موجود همه دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم و در این مسیر کمک همه مسئولین، فرهنگیان، معلمان و اولیای آنها کارگشا است.

وی با اشاره به اینکه تضمین سلامت دانش‌آموزان اساسی‌ترین شعار ماست، گفت: براساس قول‌هایی که دادیم، تا سلامت دانش‌آموزان تامین نشده آموزش حضوری را آغاز نمی‌کنیم. واکسیناسیون فرهنگیان تا چند روز دیگر کامل می‌شود و واکسیناسیون دانش‌آموزان هم آغاز شده که طبق ضوابط وزارت بهداشت و درمان این روند ادامه خواهد داشت.

رحمتی تصریح کرد: با واکسیناسیون والدین و سایر مرتبطین دانش‌آموزان نظیر رانندگان سرویس می‌توانیم به آغاز حضوری سال تحصیلی جدید امیدوار باشیم که در ابتدا بازگشایی مدارس به صورت مجازی است و در مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری هم آموزش‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تنها نهاد متولی تعلیم و تربیت نیست بلکه همه دستگاه‌ها و همچنین نمایندگان مردم در خانه ملت در کنار آموزش و پرورش نقش آفرین هستند ضمن قدردانی از آنها، از همه فرهنگیان و معلمان که در راستای توسعه علم و دانش همراهی و همکاری می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.