به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و روز جهانی پیاده روی
۱۴۰۰/۰۷/۰۲ ۱۴:۱۱ چاپ
رویداد شهرباران در باغ محشتم رشت

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی استان؛ به همت هیات ورزش های همگانی گیلان همایش بزرگ پیاده روی و دو با حضور محمد رضا فروحی ، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی، محمد عشقی مسئول دبیرخانه ورزش دهیاری ها و شهرهای کشور، عیرضا زهری ، رییس هیات ورزشهای همگانی استان ، امیررنجی، مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان رشت و جمعی از ورزشکاران و شهروندان در پارک محتشم رشت برگزار شد.

محمد رضا فروحی، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی مطرح کرد: فدراسیون ورزش های همگانی و هیات ورزش های همگانی گیلان ، در جهت کاهش کم تحرکی و افزایش سلامت جسمانی ، لیگ تندرستی را در سال ۱۴۰۰با هدف افزایش آمادگی جسمانی و سلامت جمعی برگزار میکند.

وی افزود: همانطور که در جریان هستید شیوع کم تحرکی در کشور عامل بیش از هشتاد درصد از مرگ و میرها است.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی گفت: به همین دلیل باکمک ارگان های دیگر در تلاش هستیم تا قدری این آمار را کاهش دهیم.

فروحی در خاتمه افزود: امروز در خدمت شهروندان شهر رشت بودیم تا در همایش دو و پیاده روی که در آستانه هفته دفاع مقدس و روز جهانی پیاده روی برگزارشد همراه ورزشکاران و مردم عزیز باشیم.

در ادامه علیرضا زهری، رییس هیات ورزش های همگانی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز در باغ محتشم رشت رویداد شهرباران ( همایش دو و پیاده روی) را با شعار رشت، ورزش و مبارزه با کم تحرکی برگزار کردیم.

وی گفت: همانطور که مستحضرید، بحران کم تحرکی امروز بیشترین آسیب را به جامعه وارد کرده و همچنین مسبب چاقی مفرط و بسیاری از بیماری ها است.

زهری در ادامه خاطر نشان کرد: لیگ تندرستی با هدف تشویق جامعه به ورزش و فعالیت جسمانی با برنامه های مدون و مفرح در نظر دارد تا از آسیب های ناشی از کم تحرکی کاسته و همه اقشار جامعه‌ را در سراسر ایران عزیز به ورزش، پویایی و نشاط دعوت کند.

رییس هیات ورزشهای همگانی با بیان اینکه این لیگ از ۲۷مهرماه برای مقابله با بحران کم تحرکی برگزار خواهدشد، گفت: همه هم‌استانی های عزیز را در تمام گروه های سنی به شرکت در پویش ملی فدراسیون ورزش های همگانی (لیگ تندرستی) دعوت میکنم.

درخاتمه به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است اداره کل ورزش جوانان ، سازمان بسیج ورزشکاران استان ،جمعیت هلال احمر، شهرداری رشت، پلیس راهنمایی و رانندگی استان و هیات پزشکی ورزشی گیلان نیز در این رویداد ورزشی همکاری داشتند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code