گزارش تصویری جلسه مدیر و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی با مدیران مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان بندرانزلی

جلسه مدیر و اعضای شورای معاونین با مدیران مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان بندرانزلی با حضور دکتر احمد دنیامالی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در مدرسه امام علی (ع) برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش گیل خبر, جلسه مدیر و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی با مدیران مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان بندرانزلی با حضور دکتر احمد دنیامالی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در مدرسه امام علی (ع) برگزار شد.

در این جلسه در خصوص نحوه فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط بیماری کووید ۱۹،پروژه مهر، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی ،تشکیل کمیته سلامت در مدارس،تهیه و تولید محتوای آموزشی یکپارچه ،شناسایی دانش آموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل بحث و تبادل نظر شد.

دکتر احمد دنیامالی نماینده شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان داشت:خیلی علاقه مند بودم که در این جمع حضور داشته باشم و اعتقاد دارم مجموعه ای که در اینجا هستند توانایی این را دارند که آموزش پرورش شهر ما را متحول کنند. متاسفانه ما برنامه هایی را که داشتیم به شرایط کرونایی و غیر حضوری خوردیم ولی با وجود این موارد انتظار من از شما مدیران ارشد فرهنگ شهرستان این است که عقب افتادگی های ما را جبران کنید و بدون اغراق می گویم وضعیت خوبی نداریم و شرایط و شاخص های ما خوب نیست.
وی همچنین با یادآوری عصر طلایی علمی انزلی در گذشته اذعان داشتند ؛ ما روزی در انزلی حرف برای گفتن در سطح استان و کشور داشتیم ولی متاسفانه امروزه با افتخار اعلام می‌کنیم که در کنکور رتبه سه رقمی داریم ، البته این بحث برای من فقط مطرح نیست بلکه بحث علمی هم است و در کنار آن انتظار ما این است که در حوزه تربیتی هم کارهای برجسته تری انجام بدهید.

دنیامالی همچنین معضل ترک تحصیل را یکی از چالش های اساسی شهرستان بر شمرد و گفت ؛ ما یکی از شهرهایی هستیم که به شدت مورد تهدید قرار گرفته ایم و متاسفانه در شهرمان بحث فرار از درس زیاد داریم. بزرگترین نگرانی من و شماها این است که جوانان ما روز خوابی دارند و شب بیداری و فضای مجازی به جای آن که برای جوانان فرصت باشد تبدیل به یک تهدید شده است بنابراین شما به عنوان مدیران آموزش و پرورش تکلیفی که دارید هم باید در حوزه علمی و هم در حوزه تربیتی باشد.

نماینده شهرستان بندرانزلی مبنای فعالیت های آموزش و پرورش را ایجاد رقابت در شاخص های موجود دانست و عنوان کرد : من در روز اول با آقای یوسفی و تیمشان صحبت کردم و شاخصه هایی که در آموزش و پرورش استان مد نظر بود را مطرح کردم، من به دنبال آنها هستم، وقتی شاخص ها اعلام می شود من باید بدانم که آقای یوسفی چه تحویل گرفته اند و چه تحویل میخواهد بدهد. مبنا من همان رکوردها و رقابت هاست و این رقابت ها را شما باید با حضور، دلسوزی و تبادل اطلاعات رقم بزنید.

دنیامالی کار زیربنایی در حوزه آموزش و پرورش را، کار زیربنایی برای هر جامعه ای دانست و گفت؛ لذا من اعتقاد دارم برای این که شهر را بسازیم و آینده آن را تضمین کنیم بایستی به منابع انسانی، جوانان و به نیروهایی که در حال تربیت آنها هستیم توجه کنیم.

نماینده مردم انزلی همچنین با عنوان اینکه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در توصیه ها و نگرانی هایی که ایشان داشته اند ولی عملا ما در مجلس و دولت نتوانسته ایم آموزش و پرورش را به حدی برسانیم که معلم ما نگران معوقات، رتبه بندی و...نباشند ادامه داد ؛ متاسفانه هر سال یک تعداد معلم برای رسیدن معوقات شان جلوی مجلس می آیند.

دکتر دنیامالی در ادامه صحبت های خود گفت؛
اینجانب وظیفه دارم از حقوق شما در مجلس دفاع کنم و مطمئن باشید که نیاز به آن ندارم بنده را توجیه کنید چون اعتقاد و باورم این است که اگر در جامعه ای معلم و آموزش و پرورش در رتبه اول توجه قرار بگیرد خیلی از مشکلات ما چه از نظر فرهنگی، چه اقتصادی، چه توسعه کشور حل خواهد شد و همه این موارد در گرو کار و زحمت شما بر روی دانش‌آموزان است.

دنیامالی تربیت صحیح دانش آموزان در کنار تربیت خانواده را موضوع مهمی عنوان کرد و اذعان داشت ؛ بچه های این جامعه را اگر درست تربیت کنید البته باید بگویم تربیت در خانواده نیز تاثیر گذار است ولی اگر شما درست تربیت کنید، حتی خانواده را نیز سامان می دهید و و این دخترها و پسرها در آینده تشکیل خانواده می دهند پس خانواده آینده را نیز شماها می سازید و اگر خانواده های ما دارای گسست هستند، به هر حال ماها و گذشتگان ما در آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم انزلی در مجلس با تاکید بر اهمیت قشر فرهنگی و جایگاه شاخص این گروه عنوان کرد ؛ شما برای من خیلی مهم هستید، شماهایی که زندگیتان را به سختی سپری می کنید آنهم برای عشق به معلمی، کار و ساختن بچه های این سرزمین تلاش میکنید.

بچه های این سرزمین توانمندی های خیلی خوبی دارند و امیدوارم شهر انزلی را در ظرف یک یا دو سال آینده به آن جایگاهی که بودیم برسانیم. در گذشته شرایط خوبی نبود اما اکنون باید نگاهمان را عوض کنیم و برای آن نیاز به همدلی، مشارکت، دلسوزی بیشتری داشته باشیم مدیران باید دلسوزی زیادی داشته باشند و این دلسوزی برای ما تعیین کننده است.
دکتر دنیامالی همچنین اهمیت مباحث آموزشی را بسیار بالا دانستند و خواستار سخت گیری بیشتری در این امر شدند و در ادامه ؛ دانش آموز باید بداند که سر موقع در کلاس حاضر شود و باید بداند حرف اول و آخر را معلم می زند حتی اگر اشتباه باشد. بنابراین انتظار از شما زیاد دارم و تا یک یا دو سال دیگر منتظر زحمات نتایج شما هستم.برای اصلاح امور و موفقیت باید با سرعت بیشتری این پله ها را بالا برویم و به خاطر تجربه ای که دارید با سرعت و قدرت بیشتری باید بالا برویم تا این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
ایشان با قدر دانی از زحمات کادر آموزشی برای آنان در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کردند و در ادامه افزودند؛ امیدوارم سال تحصیلی خوبی را برای بچه های ما را رقم بزنید و ما شاهد خروجی های خیلی خوبی باشیم تا با افتخار به آنها استناد کنم و بگویم ما کجا بودیم و امروز در کدام جایگاه قرار داریم و به کجا می‌خواهیم برسیم.

نماینده مردم انزلی با اذعان بر اینکه جایگاه آموزش پرورش بسیار خاص و حیاتی‌ست به بخشی از تجربیات خود اشاره کردند ؛ من برای آموزش و پرورش خیلی وقت گذاشتم و نشست های زیادی داشتم. و ما از دولت آقای رئیسی انتظار داریم یک فرد قوی برای آموزش و پرورش انتخاب کنند معلمین ما، کادر آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت به عهده بگیرند.
اگر معلم ما از لحاظ حداقل ها آرامش نداشته باشد مطمئنا تاثیر گذار نخواهد بود و امیدوارم هرچه زودتر وضعیت وزیر آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود تا ما نتایج خوبی در دولت آقای رئیسی باشیم.
در پایان این مراسم از چند تن ازمدیران مدارس و مدیران بازنشسته شهرستان بندرانزلی تقدیر به عمل آمد.

عکس: علی سمرقندی