قالیباف در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید صومعه سرا؛
۱۴۰۰/۰۷/۰۱ ۱۷:۴۴ چاپ

رییس مجلس: اداره‌های ما باید در خدمت مردم باشند و برای حل مشکلات، بروکراسی اداری حذف شود.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما , دکتر محمدباقر قالیباف در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید صومعه سرا و ۲۳  شهید مدافع حرم گیلان گفت: مسئولان و ادارات ما باید در خدمت مردم باشند و بروکراسی اداری حذف شود.

منابع مالی و انسانی ایران بسیار بالاست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات گیلان پشت سرسبزی آن پنهان شده و بخشی از این مشکلات به دلیل باور کم و متزلزل مدیران است .
وی گفت: امکانات مادی و اقتصادی ما در کشور بسیار بالاست و می‌توان با استفاده از آن‌ها همه مشکلات کشور را بر طرف کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه نظامی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم گفت :‌ در زمان جنگ کشور ما دست خالی بود ولی با همراهی و حضور مردم و جوانان کشور و حرکت در مسیر الهی توانستیم بر دشمن پیروز شویم و امروز هم باید با همراهی مردم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با بیان اینکه انسجام در کشور به برکت دوران دفاع مقدس است گفت : کشورهای مختلف فکرش را نمی کردند ما پیروز شویم در حالیکه جوانان ما اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار شود.

حل مشکلات جامعه با تدوین برنامه ۵ ساله

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع از کشور همچنان باقی است گفت : باید با همراهی و همدلی این مجاهدت ها همچنان ادامه یابد و پیروی از سنت های الهی مسیر را ادامه دهیم تا مشکلات اقتصادی - اجتماعی و سیاسی جامعه رفع شود .

دکتر قالیباف با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند مشکلات جامعه قابل حل نیست گفت: در یک برنامه ۵ ساله باید با برنامه ریزی درست ثبات اقتصادی به کشور ما برگردد.

وی با قدردانی از حضر مردم در  شرایط سخت کرونایی گفت : این حضور نشانگر پایبندی مردم به نظام و انقلاب و دنبال روی از فرهنگ شهدا و امام شهدا ست.

خبری خوش برای معلمان

رییس مجلس شورای اسلامی از بارگذاری لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس خبر داد و گفت :‌ این لایحه تا ۱۰ روز آینده به صحن علنی مجلس می آید.

دکتر قالیباف گفت :‌ما نمایندگان و منتخبان مردم هستیم باید کار ما و داد ما برای مردم باشد و به این امر متعهدیم و آن را با جدیت دنبال می کنیم .

تلاش همه قوا برای حل مشکلات مردم 

وی افزود : هر ۳ قوه برای حل مشکلات مردم در حال حرکت هستند .

رییس مجلس شورای اسلامی به طرح شفافیت مجلس هم اشاره کرد و گفت : تا ۲ یا ۳ هفته آینده طرح شفاف سازی در مجلس بررسی می شود .

دکتر قالیباف در پایان از مردم خواست در میدان باشند و با همراهی مسئولان در عرصه های اقتصادی - کارآفرینی - تولید ثروت و اشتغال تلاش کنند .

وی با اشاره به اینکه اولویت اول و آخر ما مردم و ایجاد رفاه برای مردم است گفت :‌کشور باید بر اساس شایسته سالاری اداره شود نه تبعیض تا بتوانیم از همه ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم.