در جهت رشد و تعالی صنعت گیلان ، تمام سعی و تلاش خود را با کمک مسئولین ذیربط در سطح استان بکار خواهیم بست .

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان به بیان دغدغه ها ، اهمیت و جایگاه شهرک ها و نواحی صنعتی در استان پرداخت و گفت : بنگاه‌های کوچک و متوسط به تزریق سرمایه در گردش نیازمند هستند و این بار باید با سرعت این عمل عارضه یابی شود در واقع اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد .

وی گفت : بحث تحریک تقاضا اهمیت کلیدی دارد و در راستا کنترل واردات، قاچاق و ظرفیت مازاد تاثیر به‌سزایی دارد همچنین درحال حاضر حدود 80 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت بانک محور است .

سعیدی کیا با بیان اینکه با تشکیل کارگروه ها بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی حل شدنی است، اظهار کرد: این امر مستلزم نگاه بلند و عمیق از سوی مسوولان بانک ها است که انتظار داریم حداکثر انعطاف را در این زمینه با رعایت قانون داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در ادامه بیان داشت : امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به این امر پی برده‌اند که واحدهای تولیدی کوچک، نقش عمده‌ای در اقتصاد ملی ایفا می‌کنند و در برخی از این کشورها چنین به نظر می‌رسد که اقتصاد ملی بر پایه بنگاه‌های اقتصادی کوچک بنا شده است.

سعیدی کیابه این موضوع اشاره کرد که : با توجه به اهمیت صنایع خرد در تحقق توسعه صنعتی، مسئولیت شرکت شهرک های صنعتی گیلان به عنوان متولی سیاستگذاری و توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در استان سنگین‌تر شده است.

وی در ادامه افزود : این مجموعه به عنوان یکی از ارکان ایجاد اشتغال و متولی بخشی از تولید صنعتی در کشور، در صدد توانمندسازی واحدهای صنعتی با محوریت جذب بازارهای داخلی و خارجی میباشد .  

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان به بیان این مطلب اذعان داشت که : تاکید مقام معظم رهبری در سال تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها بر حمایت از تولید ملی تدبیر هوشمندانه‌ای است تا مردم و مسئولین را بیش از گذشته به حمایت از صنعتگران ایرانی معطوف کند.

سعیدی کیاگفت : شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با شناسایی چالش‌های موجود بخش صنعت و خلأهای قانونی، گام‌هایی را در جهت مشارکت بخش خصوصی به کار گرفته است که واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها به بخش خصوصی از جمله این سیاست‌ها میباشد .

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : در جهت رشد و تعالی صنعت استان ، تمام سعی و تلاش خود را با کمک مسئولین ذیربط در سطح استان بکار خواهیم بست .