دلیل تفاوت مبلغ جریمه اعلامی با میزان درج شده در پیامک/ چرا باید جریمه یک میلیونی را یک میلیون و پنجاه بریزیم؟

جانشین پلیس راهور ناجا درباره علت تفاوت مبلغ جریمه اعلامی با میزان جریمه درج‌شده در پیامک‌های پلیس توضیح داد.

گیل خبر/ به نقل از فارس، سردار سیدتیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت تردد در جاده‌ها گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خروج پلاک‌های بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود پلاک‌های غیربومی به این دسته از شهرها ممنوع است.

او با بیان این مطلب که در حال حاضر جریمه یک میلیون تومانی تردد در شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی تردد در شهر نارنجی لحاظ می‌شود در مورد اینکه چرا در پیامک‌های ارسالی پلیس، مبلغ جریمه یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۵۰ هزار تومان یا جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تردد غیرمجاز شبانه۲۱۰ هزار تومان درج می‌شود، گفت: این افزایش مبلغ جریمه ناشی از ۵ درصد افزایش جریمه سالانه است که بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی به صورت سیستمی و اتوماتیک اعمال می‌شود.

جانشین پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب که ماموران گشتی پلیس راه و راهور ناجا و دوربین‌های هوشمند تخلفات و ترددهای غیرمجاز را ثبت می‌کنند در خصوص چگونگی تردد در جاده‌های کشور اعلام کرد: افراد می‌توانند برای تردد در جاده‌ها از طریق سایت فرمانداری مجوز تردد اخذ کنند. 

 
سردار حسینی گفت: تردد شبانه از ساعت۲۲ تا ۳ صبح در تمام شهرهای کشور ممنوع بوده و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تردد غیرمجاز برای متخلفان ثبت خواهد شد.