بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت در دیدار با فرماندهان ارتش با اشاره به کسب رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی کرونا در جهان، گفت: برای ادامه روند تزریق واکسن کرونا به کمک ارتش نیاز داریم.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در دیدار با فرماندهان ارتش اظهار کرد: اعتقاد ما این است ارتش بازوی پرتوان برای مقام معظم رهبری است و نیرو‌های مسلح حصار امن برای ملت ما بوده و در دوران دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند و امروز در کنار مردم هستند و فراموش نمی‌کنیم در بلایا و حوادث همیشه کنار مردم بودند؛ یک ارتشی در دوران سیل خم شد تا فرد سالخورده پا روی کمر او بگذارد و بر خودرو سوار شود، ما ارتش را الگوی خود قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: دشمن در فضای مجازی از ارتش رضاشاه صحبت می‌کند ارتشی که یک روز در برابر تهاجم دشمن نایستاد در حالی که ارتش ما ارتش خار چشم دشمنان ایران است و باید از ارتشی‌ها تشکر کنیم که همیشه پای کار بوده و هستند.

عین اللهی بیان کرد: به لطف خداوند قدرتمندترین نیروی پزشکی منطقه هستیم قبل از انقلاب بیماران به خارج از کشور اعزام می‌شدند، اما امروز سرشار از دانشمند متدین هستیم و نیاز به اعزام به خارج کشور نداریم و علیرغم همه تحریم‌ها دانشمندان ما به کمک هم توانستد در حوزه کرونا خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت گفت: امروز واکسن فخرا در وزارت دفاع وارد فاز سوم شد و نیرو‌های نظامی در همه جای دنیا از جمله آمریکا مانند همه جای دنیا در حوزه پزشکی با پیشرفته‌ترین تجهیزات فعالیت می‌کنند و علوم پزشکی ارتش ظرفیت‌های خاصی دارد و طب هوافضا و زیر سطحی‌ها، روانشناسی هوانوردی، فوریت‌های پزشکی دریایی عمدتا در حوزه نظامی کاربرد دارد و امیدواریم با کمک علوم پزشکی ارتش مسائل خاص نیازمند حوزه نظامی را حل کنیم.

عین اللهی درباره واکسیناسیون بیان کرد: در حوزه واکسن لطف خداوند شامل حال ما شد و مقدار بسیاری واکسن وارد شد و امروز وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام واکسیناسیون نیست و نیاز به کمک به ویژه در مناطق صعب العبور داریم و درخواست داریم برای واکسیناسیون خانه به خانه از ارتش کمک بگیریم.

عین اللهی از ثبت رکورد هفتگی واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: ما در هفته گذشته رتبه سوم جهانی در واکسیناسیون را داشتیم؛ آلمان با تزریق هفتگی ۶ میلیون دوز در رتبه نخست، فرانسه با تزریق بیش از ۴ میلیون در رتبه دوم و ایران با اختلاف کمی از فرانسه در رتبه سوم قرار دارد و تلاش می‌کنیم رکورد جهانی تزریق واکسن در هفته را بشکنیم.