مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به صورت مجازی، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه تزریق دُز دوم معلمان تکمیل شود.

گیل خبر/ به گزارش مهر، محمد رحمتی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه امسال ۳۸۲ هزار دانش آموز در سراسر استان تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اولویت آموزش را سلامت دانش آموزان و معلمان دانست و افزود: تا زمانی که شرایط مناسب نباشد به حضور فیزیکی دانش آموزان اصرار نداریم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان از اول مهر به صورت مجازی تحصیل خود را آغاز می‌کنند و اگر زمینه مناسب مانند واکسیناسیون به طور کامل انجام شود آموزش حضوری می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه بالای ۹۰ درصد معلمان دوز اول واکسن را دریافت کردند، بیان کرد: تزریق دوز دوم واکسن معلمان آغاز شده و در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌شود و پیش بینی می‌کنیم تا پایان شهریورماه تزریق دوز دوم معلمین پایان یابد.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از دانش آموزان گیلانی در شبکه شاد احراز هویت شدند، افزود: حدود سه هزار و ۹۰۰ گوشی موبایل و تبلت سال گذشته خریداری و تحویل مدارس شد و پویش مربوطه امسال نیز تداوم دارد و از خیران و مردم دعوت می‌کنیم در این اقدام خیرخواهانه ما را همراهی کنند.

رحمتی با اشاره به اینکه دو هزار و ۹۵۲ فرهنگی در گیلان منتظر استخدام هستند، ادامه داد: این تعداد بیش از نیاز استان است و قادر به جذب همه آنها نیستیم اما می‌توانند به چند شکل دیگر با ما همکاری کنند یا به استان‌های همجوار که نیاز به معلم دارند، بروند.