نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران شدید کمبود آرد در این شهرستان گفت: علاوه بر افزایش سهمیه آرد در شهرستان لازم است نظارت‌ها در توزیع و تأمین آن افزایش پیدا کند.

گیل خبر/ به نقل از فارس: غلامرضا مرحبا با اشاره به کمبود شدید دارد و به تبع آن نان در شهرستان بندری آستارا اظهار کرد: در شرایط عادی نیز سهمیه آرد اختصاص یافته به آستارا پاسخگوی ۷۰ درصد نیاز مردم شهرستان به نان نبود. 

وی با بیان اینکه علاوه بر کمبود سهمیه آرد در آستارا این شهرستان با چالش‌های دیگری نیز مواجه است، افزود: در شرایطی که سهمیه آرد آستارا کم هست متاسفانه شاهد تخلفات واحد‌های صنفی نانوایی‌ها نظیر توزیع در خارج از شبکه و حتی فروش آرد دولتی با نرخ آزاد نیز هستیم. 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی پیش آمده در حوزه آرد و نان در شهرستان بیان کرد: این در حالی است که مردم در شرایط کرونایی در صفوف طولانی و بسیار فشرده در انتظار قرصی از نان هستند و این مسئله اصلاً پذیرفتنی نیست. 

مرحبا با بیان اینکه کمبود سهمیه و بحران آرد در تمامی شهرهای حوزه انتخابی شهرستان آستارا وجود دارد، گفت: بحران کمبود آرد در شهرستان آستارا مربوط به الان نیست بلکه چندین سال است در این شهرستان دیده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات مربوط به بحران نان در شهرستان ناشی از سوء مدیریت است، افزود: اگر مدیریت در تامین و توزیع سهمیه آرد در شهرستان با نظارت بیشتری انجام شود تا حدودی بحران آرد در شهرستان کنترل می‌شود.