گیل خبر/ عادل اکبری

گیلان هم مثل خوزستان و سیستان ، استانداری با اختیارات ویژه می‌خواهد.

فقط و فقط به دو دلیل مهم :

یک ( ۱ ) : توجه‌ ویژه به گردشگری

یکی از دیدنی‌ترین استان‌های ایران زمین استان سبز و بهشتی گیلان است. این استانِ سراسر سبز و با طراوت ، که در میان دریای خزر و رشته کوه البرز جای دارد، ۱۶ شهر بزرگ و محبوب دارد. این استان بی‌همتا نه تنها در داخل این شهرها بلکه حتی در حدفاصل آن‌ها در دوردست های روستایی ، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را پنهان کرده است. در هر سال، در تمام دوران سال، چه در زمستان و چه در تابستان، گردشگران بسیاری خانه و کاشانۀ خود را به قصد تجربۀ زندگی ناب و لذت‌بخش در استان دل‌نواز گیلان ترک می‌کنند و به سمت آن می‌شتابند. شاید چون گیلانِ زیبا، تلفیقی بی‌نظیر از طبیعت منحصر به فرد و تاریخ و تمدن آریایی به شمار می‌رود. گیلان بسیار مستعد گردشگریست و میشود به عنوان‌ یک استانی با نگاه‌ ویژه گردشگری سرمایه گذاری شود و سمبل گردشگری کشور باشد.
خود شهرستان رشت به تنهایی دارای ۱۱۱ اثر تاریخی است. جاذبه های طبیعی و تاریخی گیلان دلبرانه به جلوه‌گری می پردازند و گردشگران مشتاق و کنجکاو را از سراسر جهان به خود جذب میکند.
این‌ یک‌ استعداد است‌ که یک‌ استان در خود داشته باشد که‌ گیلان در خود دارد. ولی متاسفانه دریغ از کمترین توجه به زیر ساخت ها ؛چه‌ برسد به اِعمال توجه‌ ویژه!!

دو ( ۲ ) : توجه ویژه به مبارزه با فساد !

استان گیلان در فساد اداری رتبه نخست در کشور را دارد و این قطعا مورد قبول نیست. بر اساس گزارشاتی که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده است، استان گیلان رتبه نخست فساد اداری در کشور را دارد. فساد اداری که از مصادیق بارز آن می‌توان به اختلاس و رشوه‌خواری اشاره کرد از جمله مسائل اجتماعی است که گریبانگیر بسیاری از جوامع بشری است.
فساد ستیزی و مبارزه با فساد از وظایف دستگاه قضایی است‌‌ اما دولت آقای رئیسی با شعار مبارزه با فساد و اهداف اینچنینی ورود کرده است و مردم بهش اعتماد کردند . فساد در استان‌ گیلان یکی از معضلات است و نگاه ویژه میخواهد. انشاءالله استاندار آینده گیلان و سایر مدیران ادارات کل استان باید همواره پیگیر مقابله با فساد در ادارات باشند و این مهم را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند. مدیران هر جامعه‌ای باید از طهارت و پاک‌دستی برخوردار باشند. طمع نداشتن به جان، مال، ناموس مردم، عفت و پاکدامنی، سلامت اخلاقی فضای مدیریتی و اداری جامعه از شاخصه‌های درست رفتاری مدیران است که متاسفانه در چندین سال اخیر گیلان خلافش را ثابت کرده است!
حق این استان و حق مردم گرانقدر این سرزمین سرسبز ؛ بسیار فراوان و بیش از وضعیت موجود است.
خدمات فراوان این استان در عرصه های مختلف فرهنگی ،اقتصادی ، کشاورزی ، نظامی به کشور با عقب ماندگی‌ها و نداشتن تمکّن معیشتی مردم به ویژه جوانان عزیز گیلانی همخوانی ندارد.
با آنکه برخی از دیگر نقاط ایران دارای وضعیتی بسیار پایین‌تر ولی در دوره‌های گذشته بسیار مورد توجه بوده‌اند.

به امید انتخاب استانداری ویژه ، جوان ، با انگیزه ،حق طلب و با اولویت مبارزه با فساد و توجه ویژه به گردشگری برای گیلان عزیز

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code