جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بار دیگر از تصمیمش برای خروج از افغانستان دفاع کرد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه مراسمی در شنکسویل پنسیلوانیا در عین حال به خبرنگاران گفت که آمریکا نمی تواند به هر کشوری که القاعده در آن حضور دارد، حمله کند و نیروهایمان در آنجا باقی بمانند.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا القاعده می تواند به افغانستان باز گردد، گفت بله. آنها از قبل به جاهای دیگر بازگشته اند.

بایدن تصریح کرد: اینکه فکر می کردیم می توان افغانستان را واقعا متحد کرد، اشتباه بود .

وی در عین حال اظهار داشت نیروهای آمریکا به هدف اصلی خود یعنی کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده در دوم می ۲۰۱۱ دست یافتند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از سخنان جورج دبلیو بوش که در زمان ریاست جمهوری او حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ رخ داد، درباره حفظ اتحاد و وحدت در بین مردم استقبال کرد.

مراسم بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ روز شنبه به وقت محلی در حالی در آمریکا برگزار شد که پس از دو دهه هیچ نام و یادی از قربانیان جنگ و اشغال افغانستان برده نشد و مقامات آمریکایی بر حفظ وحدت در کشورشان تاکید کردند.

آمریکایی ها سه مراسم اصلی به یاد قربانیان ۱۱ سپتامبر در منهتن نیویورک، شنکسویل پنسیلوانیا و وزارت دفاع در واشنگتن برگزار کردند تا یاد و خاطره قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در کشور خود را گرامی بدارند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش جیل بایدن و نیز باراک اوباما و بیل کلینتون رئیسان جمهوری آمریکا و همسرانشان در مراسمی که در محل برج های دو قلو در منهتن نیویورک برگزار شد، حضور یافتند.

بایدن که این روزها به شدت در داخل و خارج از آمریکا بر سر تصمیمش درباره خروج از آمریکا که آن را شتابزده می دانند، تحت فشار و انتقاد شدید افکار عمومی است، پیش از برگزاری مراسم روز ۱۱ سپتامبر در پیامی ویدئویی بر وحدت در کشورش تاکید کرد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در پیامی به کنگره این کشور وضعیت اضطراری ملی را که پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ وضع شده بود، یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن در این پیام که درآستانه بیستمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر منتشر شد، اعلام کرد تهدید تروریستی که منجر به اعلام وضعیت اضطراری در ۱۴سپتامبر ۲۰۰۱ شد، همچنان ادامه دارد.