معاون علوم پزشکی گیلان خبر داد
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۲ چاپ

معاون علوم پزشکی گیلان از تزریق بیش از یک میلیون و ۳۳۲ هزار دوز واکسن کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت: با تخصیص واکسن از سوی وزارت بهداشت و درمان، سرعت فرایند واکسیناسیون کووید در استان افزایش می یابد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزایش سرعت فرایند واکسیناسیون طی یک هفته گذشته، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۳۲ هزار تزریق واکسن کرونا در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: با تخصیص واکسن از سوی وزارت بهداشت و درمان، سرعت واکسیناسیون افزایش یافته و در هفته های آتی بیشتر خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون براساس سند ملی و گروه های سنی هدف است، گفت: مردم برای دریافت واکسن، حتما باید طبق گروه های سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و در صورت دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

حیدرزاده، از بهبود فرایند واکسیناسیون طی هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: فرایند واکسیناسیون در مراکز و پایگاه تزریق واکسن کووید ۱۹ در سراسر استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سرعت فرایند واکسن در شهرستان رشت هم افزایش یافته، عنوان کرد: طی سه روز گذشته، ۲۳ هزار و ۴۱۶ دوز واکسن نوبت اول و ۱۵ هزار و ۳۴۴ دوز واکسن نوبت دوم در شهرستان رشت به واجدین شرایط سنی و گروه های هدف تزریق شده است.