وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایطی که به دنبال باران واکسن کرونا بودیم، اما سیل واکسن جاری شد.

گیل خبر/ به نقل از تسنیم؛ بهرام عین‌اللهی: 

*  در شرایطی که دولت را تحویل گرفتیم که اصلاً واکسن کرونا نداشتیم و میزان ذخیره واکسن ما صفر بود که به لطف الهی با ورود آقای رئیس‌جمهور و سایر اعضای کابینه از جایی که فکر نمی‌کردیم خداوند نعمت‌های خود را رساند.

* در شرایطی که به دنبال باران واکسن کرونا بودیم، اما سیل واکسن جاری شد و فقط ظرف امروز و فردا 15 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود. بنابراین از نظر واکسیناسیون بهترین وضعیت را داریم و هیچ نگرانی و کمبودی هم در این حوزه احساس نمی‌کنیم.

* (با بیان اینکه تاکنون 32 میلیون دوز واکسن کرونا به هموطنان تزریق کرده‌ایم): همچنین تا پایان شهریورماه 50 میلیون دوز واکسن دیگر وارد کشور می‌شود که می‌تواند واکسیناسیون را به سطح مطلوبی برساند.

* با تزریق این میزان دوز واکسن اطمینان داریم که از شدت مرگ‌ومیر کرونایی به شدت کاسته می‌شود؛ اما به هرحال بحران کرونا تا چند سال آینده همچنان در کل دنیا وجود خواهد داشت.

* همه کارگران را بدون رده‌بندی و اولویت سنی می‌توانید واکسینه کنید؛ چرا که جمعیت کارگران محدود است و از طرفی هم نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارند و در یک فضای تجمعی کار می‌کنند.

* تا امروز همه استادان دانشگاه در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند و دانشجویان هم باید به سرعت واکسن کرونا را تزریق کنند تا بتوانیم بدون دغدغه دانشگاه‌‌ها را بازگشایی کنیم.

 طرح قرنطینه هوشمند نیز اجرایی می‌شود، در این طرح دیگر محدودیتی برای مردم ایجاد نمی‌شود بلکه افراد دارای کارت واکسن می‌توانند از خدمات مختلف بهره‌مند شوند و تردد داشته باشند.

 بازگشایی دانشگاه‌ها یکی از مواردی است که در دوران کرونا ضربه خورد، با توجه به اینکه آموزش مجازی در برخی از رشته‌ها مانند رشته‌های علوم پزشکی کافی نیست از استان قزوین می‌خواهیم که بازگشایی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار قرار دهد، از اواسط مهرماه دانشگاه‌ها را با رعایت پروتکل‌ها بازگشایی می‌کنیم و ممکن است از روش ترکیبی مجازی و حضوری استفاده کنیم.

همچنین استان قزوین باید تمام کارگران را بدون در نظر گرفتن شرایط سنی واکسینه کند، واکسیناسیون هوشمند و در نظر گرفتن شرایط سنی برای این است که تجمع صورت نگیرد برداشتن شرایط سنی باعث ایجاد ازدحام می‌شود، اما افرادی که در اقتصاد مؤثر هستند و به صورت تجمعی کار می‌کنند باید واکسینه شوند و واکسن مورد نیاز را در صورت درخواست استان، به میزان لازم اختصاص می‌دهیم.

بودجه وزارت بهداشت پنج برابر شده است

با واکسیناسیون و تمرکز بر پیشگیری با هزینه کمتری می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم اما اگر در حوزه درمان وارد شویم هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند و هر بیمار ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد، در همه موارد اگر در بهداشت هزینه کنیم هزینه کمتر و بازدهی بیشتر می‌شود، امروز بودجه وزارت بهداشت پنج برابر شده است اما هنوز آنچه مردم باید پرداخت کنند تغییر نکرده است و حدود ۴۶ درصد است.

ما به طب سنتی علمی اعتقاد داریم

 ما به طب سنتی علمی اعتقاد داریم و تأسیس دانشکده طب سنتی و جذب متخصصین این حوزه در دستور کار قرار دارد، طب سنتی ما زمان رضا شاه از بین رفت چرا که رگه‌هایی از مذهب در آن وجود داشت اما در کشورهایی مانند هند رایج شد، از سال ۸۴ طب سنتی را به صورت کارشناسی ارشد در آوردیم و تصمیم داریم دکتری این رشته ایجاد شود در این میان مستندات و تحقیقات را جمع‌آوری می‌کنیم تا طب سنتی علمی دانشگاهی و مستند داشته باشیم در قزوین نیز امیدواریم این دانشکده تأسیس شود و داروخانه و درمان در طب سنتی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: یک خبر خوب نیز برای کادر درمان دارم، در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که معوقات کادر پزشکی پرداخت شود اعتبار آن نیز دریافت شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code