مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی آب شرب شهر رشت در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

گیل خبر/به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت در جلسه ای در محل فرمانداری رشت با حضورجبارکوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: با بهره برداری از این مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی در منطقه سراوان، وضعیت آب شرب شهر رشت به پایداری خواهد رسید.

سید محسن حسینی افزود: خط انتقال این مخزن بطول ۲۷ کیلومتر از سمت سراوان به لاکان و لاکان به رشت اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ متر از لوله گذاری این خط باقی مانده، گفت: هم اکنون مخزن سراوان آماده آبگیری است و اگر این ۱۲۰ متر اجرا شود آب بیشتری به شهرهای رشت و خمام انتقال داده می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه اجرای این میزان لوله گذاری نیاز به مجوز و هماهنگی شهرداری رشت دارد، افزود: با بهره برداری از مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی و خطوط انتقال آن، ضعف فشار آب شرب برخی از مناطق شهر رشت در ساعات پیک مصرف نیز برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: هم اینک ۲ باب مخزن ذخیره آب زمینی ۴۰ هزار مترمکعبی و ۲ باب مخزن هوایی ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکبی در شهر رشت در مدار بهره برداری است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به عقب ماندگی شهرستان رشت در شاخص آب شرب روستایی اشاره کرد و علت آن را کمبود منابع تامین آب دانست.

وی با اشاره به بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در اسفندماه سال گذشته گفت: فاز دوم این تصفیه خانه پشتوانه خوبی برای تامین آب آشامیدنی شهر رشت شده است.

وی افزود: به روستاهای شهرستان رشت که در مسیر تصفیه خانه آب گیلان قرار دارند، از همین تصفیه خانه آبرسانی خواهد شد و این امر در دستور کار شرکت آبفای استان قرار دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۲ روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی بیج به تصفیه خانه آب گیلان متصل شده اند.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان بطول ۱۳ کیلومتر گفت: ۴ کیلومتر از لوله گذاری این پروژه باقیمانده که با تکمیل و بهره برداری از آن، آب شرب شهر کوچصفهان نیز از تصفیه خانه آب گیلان تامین خواهد شد.

حسینی همچنین از اجرای عملیات لوله گذاری خط انتقال خمام به خشکبیجار خبر داد.

وی با بیان اینکه یک باب تصفیه خانه فاضلاب و ۳ ایستگاه پمپاژ جهت دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب شهر رشت در مدار بهره برداری است، تصریح کرد: در بحث بودجه باید به شهر رشت بعنوان کلانشهر نگاه شود چرا که رفع مشکلات حوزه فاضلاب نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه

و مناسب است.

وی افزود: هم اینک ۸۰ میلیارد تومان پروژه فاضلاب در شهر رشت فعال و در دست اجراست.

وی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و استانی برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان رشت تصویب شده، گفت: از این میزان اعتبار تاکنون ۷۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code