معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور از شرایط اعزام زائران اربعین به عراق خبر داد.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد برگزاری اربعین با توجه به روند بیماری موضوع در دستور کار مسئولان ایران و عراق قرار گرفت.

وی افزود: وزارت بهداشت هر دو کشور باید اعلام نظر می‌کردند و در کمیته امنیتی اجتماعی و ستاد اربعین با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی شد و پیشنهاد شد کسانی که دو دز واکسن دریافت کرده اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند در صورت موافقت عراق امسال افرادی در مراسم اربعین شرکت کنند.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور افزود: ابتدا وزارت کشور عراق با حضور مسئولان سفارت ایران جلسه گذاشتند و قرار شد نظر نهایی خود را اعلام کنند و تا روز گذشته براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr داشته باشند.

 
وی افزود: این ۳۰هزار نفر را در قالب موکب داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند ساماندهی کنیم، چون این عدد قابل توزیع در کل کشور نیست. هرچند امسال بنایمان بود که فقط ۱۰۰ هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰هزار نفر ۳۰هزار نفر را اعزام کنیم.

ذوالفقاری در مورد امکان افزایش تعداد زائران با رایزنی‌ها تصریح کرد: بعید می‌دانیم امکان رایزنی برای افرایش این تعداد باشد و این در حالی است که برای سایر کشورها ۱۰ هزار نفر سهمیه داده اند.

 
معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور بیان کرد: مرزهای زمینی کاملا بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرزها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرزها ارائه نخواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code