استاندار گیلان با اشاره به خروج تدریجی گیلان از وضعیت قرمز کرونایی گفت: تعداد بیماران بستری در گیلان نسبت به دو هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان املش در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های انزلی، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه و لنگرود در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستان‌ها از جمله رشت در شرایط نارنجی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسئله کرونا همچنان مهم‌ترین و نخستین اولویت دولت برای مدیریت است خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نسبت به دو هفته گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

زارع ضمن قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمان، همکاری مردم، اصناف و دست‌اندرکاران اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: در تداوم تکمیل و اجرای پروژه‌های حوزه بهداشت درمان استان به زودی 340 پروژه کوچک تقدیم مردم می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون و جلب همکاری بیشتر مردم در رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی ابراز داشت: با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور باید برای اختصاص سهمیه بیشتر به گیلان تلاش و پیگیری مضاعف شود.

وی با بیان اینکه بایستی از روش‌های خلاقانه و تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت اقناع مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره گرفته شود اظهار داشت: اقدامات مذکور در روند مقابله با این بیماری موثر و تسهیل‌کننده است و موجب امیدافزایی در جامعه می‌شود.

استاندار گیلان خروج تدریجی گیلان از وضعیت قرمز کرونایی را امیدوار کننده دانست و بیان کرد: در روند مقابله با این بیماری، توجه به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی نیز باید بیش از گذشته جدی گرفته شود و تداوم یابد.

زارع با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کمترین عوارض واکسن‌های تولید داخل و وارداتی به کشور خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی بیشتر این موضوع توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی به ویژه صدا و سیمای مرکز گیلان ضرورت دارد.