سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از کاهش نامحسوس بیماران کرونایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۹۸ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان ضمن قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی استان گیلان جهت تلاش جانانه برای حفظ سلامتی مردم، اظهار کرد: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان ۱۳۰۲ نفر است.

وی با بیان اینکه ۲۰۵ بیمار کرونایی بدحال داریم، افزود: همچنین ۱۸۰ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش نامحسوس بیماران کرونایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۹۸ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم که از این تعداد ۸۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

مهرابیان، شرط تداوم روند نزولی بیماران مبتلا به کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم دانست و گفت: در حال حاضر شاهد کاهش بستری ها هستیم، اما مردم حتما باید فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را مد نظر قرار دهند و از ماسک و وسائل حفاظت فردی استفاده کنند.

وی خواستار اجتناب مردم از عادی انگاری بیماری شد و اضافه کرد: یکی از مهمترین نکات در رعایت اصول حفاظت فردی، شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون است که نباید فراموش شود.