سخنگوی علوم پزشکی گیلان، مجموع بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را ۱۴۰۵ نفر دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۵ بیمار بدحال هستند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا را در استان گیلان بستری کردیم، گفت: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری شدند.

وی مجموع بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را ۱۴۰۵ نفر دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۵ بیمار بدحال و ۱۸۸ بیمار بستری در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند نامحسوس کاهش این بیماری در استان، گفت: اگر مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ امیدواریم بتوانیم این بیماری را در استانمان کنترل کنیم.

مهرابیان، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها به ویژه خانوادگی، عنوان کرد: مردم نسبت به کرونا عادی انگاری نداشته باشند.

وی مهمترین راهکار قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را حفاظت فردی دانست و بیان کرد: مردم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک، علاوه بر قطع زنجیره انتقال، در جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا نقش ایفا می کنند.