معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۷ چاپ

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون یک میلیون دوز واکسن کرونا به واجدان شرایط در استان تزریق شده است و از هفته آینده با تخصیص واکسن از سوی وزارت بهداشت، فرایند واکسیناسیون کووید سرعت بیشتری می یابد

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: دکتر آبتین حیدرزاده در وبینار با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های گیلان، با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود اولویت تزریق واکسن با نوبت دومی ها است، اظهار کرد: از هفته آینده با تخصیص واکسن به استان از سوی وزارت بهداشت و درمان، روزانه ۲۵ هزار دوز واکسن کووید به گروه های هدف تزریق می شود.

وی افزود: کنترل بیماری کووید علاوه بر واکسیناسیون با اعمال محدودیت تردد در مبادی ورودی استان تحقق می یابد؛ به طوری که در صورت سفرهای ضروری برای ورود به استان از مرزها و مبادی ورودی مختلف، باید از مسافران تست کرونا گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رصد کردن بیماران و افراد ناقل در کنترل بیماری کووید۱۹ گفت: در زمانی که بیماری شیب نزولی دارد، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها بستر را برای کنترل بیماری و ممانعت از رخ دادن موج های بعدی فراهم کرد.

حیدرزاده، بر تشدید نظارت ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و بیان کرد: در کنار فرایند واکسیناسیون، توجه به نظام مراقبت سلامت و اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت اقدام در استان قرار گیرد تا شاهد اوج گیری مجدد بیماری در پاییز نباشیم.

وی یادآور شد: تاکنون یک میلیون دوز واکسن کرونا به واجدان شرایط در استان تزریق شده است و از هفته آینده با تخصیص واکسن از سوی وزارت بهداشت، فرایند واکسیناسیون کووید سرعت بیشتری می یابد.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار اشاره کرد و گفت: ۲۵۰۰ مادر باردار واجد شرایط دریافت واکسن کووید۱۹ طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در استان گیلان هستند.

وی افزود: با وجود کمبود واکسن در گروه های سنی هدف، تلاش شده هیچ کمبودی در واکسیناسیون مادران باردار در سطح استان وجود نداشته باشد و این اهتمام وجود دارد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، تمامی مادران باردار واجد شرایط در گیلان واکسن کووید را دریافت کنند.

حیدرزاده، با تاکید بر اجرای به موقع و سریع تر واکسیناسیون مادران باردار استان، خاطرنشان کرد: اجرای هرچه سریع تر واکسیناسیون مادران باردار منجر به کاهش ابتلای این مادران در موج های بعدی بیماری کووید خواهد شد؛ بنابراین ترغیب مادران باردار به دریافت واکسن توسط پزشکان و ماماها از اهمیت ویژه ای برخوردار است

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code