نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «فردای روشن» با 37 اثر از 24 هنرمند از 6 شهریور 1400، در وبسایت فرهنگسرای خانواده(خانواده) برپا می باشد.

گیل خبر/ سمیرا صفاری، مدرس دانشگاه و نمایشگاه گردان این نمایشگاه، معرفی دیدگاهها و چشم اندازهای متفاوت در خلق آثار، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان سراسر کشور، همچنین ارتباط و آَشنایی بیشتر متقاضیان(سفارش دهندگان) با این رشته های هنری را از جمله اهداف این رویداد بیان داشت. نیز ارتقاء سطح کیفی این هنر مدنظر بوده است.

برگزارکننده نمایشگاه ادامه داد: چه کسی بهتر از کودکان می تواند به فردایی روشن بیندیشد؟ آنها که تخیلشان مرز نمی شناسد و هیچ اتفاقی در دنیای زیبایشان نشدنی نیست.آینده برای آنها روزهایی رنگارنگ و شاد است که از آن تنهاصدای خنده به گوش می رسد. روشنایی روزها درنقاشی آنها آنقدرنورانی و بلند است که جان بیننده را روشن می کند و امید، عطری است که از این نقاشی ها به جهان سرایت می کند.رنگ ها از لبه ی تخیل آنهاست که سرریز می شود و دنیا را از سیاه و سفید بودن نجات می دهد.این نقاشی ها دردنیا تنهاجایی هستند که درآن از جنگ خبری نیست،همه مهربانند و هیچ کس گرسنه و بیمار نیست.جایی که همه، همه چیزدارند و زندانی وجودندارد. از همین رو گروه هنری رسم با بخش ویژه ای حاوی فردای روشن در دنیای پساکرونا، دنیای دیجیتال و دنیای بدون کمبودآب، نمایشگاه فردای روشن را در فرهنگسرا مجازی خانواده از نورنگاه کودکان به فردا سرشارکرده اند.

صفاری افزود: این نمایشگاه‌ توسط #گروههنریرسم و با نمایشگاه گردانی سمیرا صفاری برگزار می شود. از میان بیش از 400 اثر دریافت شده طی دوره فراخوان، 37 اثر از 24 هنرمند، توسط هیئت داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافته اند. در این راستا موضوع و تکنیک آثار در این نمایشگاه‌ها آزاد بوده و محدودیتی در سبک و اجرای آن ها وجود نداشته است. سن شرکت کنندگان 5 تا 15 سال می باشد. زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی، نیز اصالت اثر از ملاک های مهم انتخاب بود.همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع، مورد اهمیت واقع شد.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند از شنبه 6 شهریور الی پنجشنبه، 11 شهریور ماه جاری به نمایشگاه در سایت فرهنگسرای خانواده تهران khanevadeh.farhangsara.irمراجعه و از آثار ارائه شده دیدن فرمایند و با تلفن نگارخانه 0218۸۵۵۴۰۱۸ در ارتباط باشند. لازم به ذکر است امکان خرید آثار نیز وجود دارد و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن روابط عمومی گروه رسم 09365101026، یا اینستاگرام گروه هنری رسم @rasmgroup و وبسایت www.rasmgroup.com تماس حاصل فرمایید.

سمیرا صفاری افزود: کلیه داوران این رویداد مدرسین و طراحان گرافیک در سطح کشور بوده و عبارت اند از سارا خبیر، مسعود صفرنیا ‌می باشند. همچنین یونس دهقانی و سمیرا صفاری دو داور دیگر این رویداد بوده اند. حامیان برگزاری این رویداد، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت، مرکز علمی کاربردی بندرعباس 1 و انتشارات گپ می باشند.

هنرمندان کودک و نوجوان شرکت کننده در این رویداد، عسل اکبری، مهرادحاجی حسینی، آنیتا شعبانی، ریحانه ناخداسوروئی، سارا گلشنی زاده سوروریه، مریم پژوهیده، راستین آقایی، نیرا نیک بین، کانیار فلیحی، دایان زند، ترنم جلالی مهر، سپهر پرویزی، مایا عاشوری، آیه اسماعیل پور، مینا باوقار می باشند. همچنین ایلیا اسماعیل پور، کیمیا احمدی فر، هادی بیژن پور، سوین خلیفه،پرستش عظیمی فرد، فریال فخریان، شیدا هدایتی دزفولی، دانیال صافی، آناهید بهمنش از دیگر هنرمندانی هستند که اثرشان طی این رویداد به نمایش گذاشته می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code