معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند کاهشی بستری های کرونایی در استان، گفت: این آمار نباید سبب شود تا شهروندان شیوه نامه های را رعایت نکنند.

گیل خبر/ به نقل از مهر، آبتین حیدرزاده ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با ارائه آخرین آمارهای کرونایی در گیلان، اظهار کرد: روند بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان در مقایسه با هفته‌های گذشته کاهشی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۴۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، گفت: ۲۳۴ نفر از این بیماران در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شده اند.

حیدرزاده به تعداد بیماران بد حال کرونایی نیز اشاره و تعداد آنها ۱۸۳ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر طی شبانه روز گذشته در این به بخش منتقل شدند.

وی با بیان اینکه آمار بستری‌های روزانه و تعداد بیماران بد حال نشان دهنده این بوده که کرونا همچنان در گیلان فعال است، ادامه داد: روند کاهش تعداد بستری‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که کرونا مهار یا کنترل شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، افزود: پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات و اماکن شلوغ، استفاده از ماسک باید از سوی شهروندان با دقت و جدیت بیشتری رعایت شود.