مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان خبر داد؛
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۳:۴۸ چاپ

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی ، همزمان با هفته دولت و با حضور فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، آرش فرزام صفت معاون امور اقتصادی استانداری گیلان ، دکتر سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا ، سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا ، حجت الاسلام راشد نوری امام جمعه صومعه سرا دو واحد تولیدی خوراک آبزیان و ویرا مخزن خزر در شهرک صنعتی صومعه سرا به بهره برداری رسید.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در خصوص اهمیت صنایع کوچک و متوسط بیان داشت : با توجه به اهداف کلی توسعه اعم از فقرزدایی، ایجاد رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، تعادل‌های منطقه‌ای و استقلال اقتصادی ، لازم است سیاست‌هایی اتخاذ گردد که دستیابی به این اهداف را میسر سازد که در واقع صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را ایفا کند .

وی در ادامه افزود : مواردی همچون تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، تسریع در زمان بهره‌برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه، ارزش تولید بیشتر با سرمایه‌گذاری کمتر و صرفه‌جویی در استفاده از ارزهای خارجی از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد می باشد .

دکتر سید کاظم دلخوش نماینده محترم مردم شریف شهرستانصومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در خصوص مزیت های صنایع بزرگ و کوچک گفت : هر چند صنایع بزرگ به جهت داشتن مزیت های ناشی از اثر مقیاس انبوه، اثر دامنه تولید، اثر تجربه و اثر سازماندهی، هنوز هم مورد توجه هستند ، اما مزیت های صنایع کوچک و متوسط به علت وجود اثر حمل ونقل، اثر اندازه بازار، اثر تنظیم، مؤثر بودن انتخاب و اثر کنترل، این صنایع را در تولید اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل ساخته است.

وی در ادامه افزود : در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تقدیر و تشکر از حضور و تلاشهای تمامی مسئولین استان در حمایت از صنایع کوچک  بیان داشت: امروزصنایع کوچک در فرایند توسعه اقتصادی جایگاه ویژه و کلیدی دارد و توسعه صنعتی هر منطقه در گرو بکار گیری سرمایه انسانی وفیزیکی آن منطقه و مناطق همجوار آن است .

فریبرز سعیدی کیا در ادامه افزود :  توسعه اشتغال پایدار و کار آفرینی با هدف پیشرفت جامعه ، افزایش توان تخصصی فنی ، کمک به توسعه بازارهای داخلی برای رشد صادرات ، افزایش تولید ناخالص ملی درحوزه صنایع کوچک از نتایج استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی می باشد.

وی در پایان بیان داشت : واحد شیلانه صنعت سارینا تولید کننده خوراک آبزیان با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال توانسته است برای 20 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال نماید و واحد صنعتی ویرا مخزن خزر تولید کننده مخازن فلزی تحت فشار با سرمایه گذاری 86 میلیارد ریال توانسته است به طور مستقیم برای 6 نفر ایجاد اشتغال نماید .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code