نمایشگاه گروهی تصویرسازی، نقاشی، کاریکاتور، نقاشی خط و تذهیب «به رسم 1400» با 126 اثر از 84 هنرمند از 6 شهریور 1400، در وبسایت فرهنگسرای خانواده(خانواده) برپا می باشد.

گیل خبر/ سمیرا صفاری، مدرس دانشگاه و نمایشگاه گردان این نمایشگاه، معرفی دیدگاهها و چشم اندازهای متفاوت در طراحی تصویرسازی، نقاشی، کاریکاتور، نقاشی خط و تذهیب، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان سراسر کشور، همچنین ارتباط و آَشنایی بیشتر متقاضیان(سفارش دهندگان) با این رشته های هنری را از جمله اهداف این رویداد بیان داشت. نیز ارتقاء سطح کیفی این هنر مدنظر بوده است.

برگزارکننده نمایشگاه ادامه داد: تماشای درختی که در خاک تجسم ریشه دوانده، با شاخه های بیشمارش، منظره ای هزار نقش می آفریند که چشم های بیننده را از زیبایی سرشار می کند. منظره ای با پنجره هایی متفاوت که هریک به جهانی جدید باز می شود.جهان هایی غیرموازی که هریک به گستردگی سفری است که هنرمند در سرزمین ناشناخته و پهناور ناخودآگاه آغازمی کندوسفرنامه ای که آنرا با طرح و رنگ زنده می کند و روبروی شما می نشاند.

گاهی زیبایی را به درون می کشد، آنرا باز می آفریند و دیگربارهدیه می دهد، گاه نیز با هستی به انسان می اندیشد و تصاویری ته نشین شده در اعماق را می نمایاند. اینگونه است که گروه هنری رسم، چشم اندازی تازه ازنقاشی،تصویرسازی،نقاشی خط،کاریکاتور و تذهیب را به رسم 1400 برای ترسیم دنیای نو،آرزوهای فردا، دنیای آب و قرن نو درکنارهم چیده است.

صفاری افزود: این نمایشگاه‌ها توسط گروه هنری رسم و با نمایشگاه گردانی سمیرا صفاری برگزار می شود. از میان بیش از 1600 اثر دریافت شده طی دوره فراخوان، 126 اثر از 83 هنرمند، توسط هیئت داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافته اند. زیبایی، خلاقیت و نوآوری، مفهوم رسانی، نیز اصالت اثر از ملاک های مهم انتخاب بود.همچنین در بخش ویژه، بیان بصری متفاوت از موضوع، مورد اهمیت واقع شد.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند از شنبه 6 شهریور الی پنجشنبه، 11 شهریور ماه جاری به نمایشگاه در سایت فرهنگسرای خانواده تهران khanevadeh.farhangsara.ir مراجعه و از آثار ارائه شده دیدن فرمایند و با تلفن نگارخانه 0218۸۵۵۴۰۱۸ در ارتباط باشند. لازم به ذکر است امکان خرید آثار نیز وجود دارد و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن روابط عمومی گروه رسم 09365101026، یا اینستاگرام گروه هنری رسم @rasmgroup و وبسایت www.rasmgroup.com تماس حاصل فرمایید.

سمیرا صفاری افزود: در این راستا موضوع و تکنیک آثار در این نمایشگاه‌ها آزاد بوده و محدودیتی در سبک و اجرای آن ها و سن شرکت کنندگان وجود نداشته است. کلیه داوران این رویداد مدرسین و طراحان گرافیک در سطح کشور بوده و عبارت اند از سارا خبیر، مسعود صفرنیا ‌می باشند. همچنین یونس دهقانی و سمیرا صفاری از اعضای رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران دو داور دیگر این رویداد بوده اند. حامیان برگزاری این رویداد، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت، مرکز علمی کاربردی بندرعباس 1 و انتشارات گپ می باشند.

هنرمندان شرکت کننده در این رویداد، پروانه جلیلی، مریم سپاهی،علیرضا احمدی خرم، شهرزاد بیاتی، علیرضا صفاری، مژگان رشوند، سیما فلاح، فریده امیدوار، علی ترکمنی سرابی، منا فرزانه، سارامیسن تمار، مهسا نیکنام، حدیثه معتمدی،مینا حسین نژاد چپکی، حدیثه احمدی علیسرایی، صدیقه صفری زاده باغستانی، مهدیه سرداری زارچی، پرستو خلیفه، علی دامنکشان،، مریم ساعی، مهدی اخوان، فائزه حاج محمدی، مریم سبزواری ،فروغ قدسی، لیلا حلوائی، فریبا فرازی، نگار فرجیان مشهدی، پریسا اوتادی، میترا درخشنده، رهام امیرپور امرائی، سکینه رنجبر، سمیه رحمانیان، شادی سهرابی، فرنگیس مسیبی، مهسا فرخ مهر، معصومه (مینا) مهدی زاده فرد می باشند. همچنین مریم محترم نژاد، رعنا کریمی، ندا حضرتی، هانیه اوصالی، حدیث پناهی، سپیده صاحبدل، زهره کیخائی، فاطمه ملک پور،یاسمن سرداری ، سمیرا صفاری، سحراحمدی، سمیه علیجانی، مریم نعمت الهی، زهرا کاظمی پور، معصومه معدنی پور، فاطمه شیخ طادی، فائزه فرجی فر، زهره علمچی، هاله پناه، سیده فاطمه شکریان، سینا نصیری، الهام مشهدی علی پوری، فاطمه سبک خیز، شکوفه کامرانفر، ملیکا شهرابی فراهانی، نازنین نجف پور، سارا اسماعیلو، ژاله عباسعلیزاده بورا، عاطفه جوکار،آناهید آگاه از دیگر هنرمندانی هستند که اثرشان طی این رویداد به نمایش گذاشته می شود. محدثه سمیعی، مهلا نیکنام، فروزان محمدی،الهه فریدونی، مهناز نورمحمدی تسیه، نازنین قپانچی، محمدرضا قلی زاده، مریم خداداد، بهار غلامزاده، مریم ناخداسوروئی، الهام قلیزاده، نفیسه جعفری، آوین شاهرخی، الهه رمضانی ،زهرا رمضانی، مریم چقاکبودی، نرجس کریمی، محدثه حسن عباسی نیز آثار متفاوتی را در نمایشگاه ارائه داده اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code