معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر پرهیز از حضور از دورهمی ها و مکان های شلوغ، گفت: زنان بیشترین مبتلایان به کووید۱۹ در استان گیلان را تشکیل می دهند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده در وبینار با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های گیلان، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد روند نزولی موارد فوت کووید۱۹ در استان هستیم اظهار کرد: اگرچه همچنان شیوع بیماری کووید بسیار جدی است، اما کاهش موارد فوت مبتلا به کووید و روند نزولی تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان های استان را طی چند روز اخیر در استان شاهد هستیم.

وی افزود: با روند نزولی تعداد بستری ها در اکثر بیمارستان های استان که آرام آرام در حال رخ دادن است می توان امیدوار بود که زنجیره انتقال در موارد سرپایی در استان در حال کاهش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، درباره افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در زنان هشدار داد و گفت: بیشترین مبتلایان به کووید۱۹ در استان به زنان تعلق دارد که این مهم نشان می دهد که زنجیره انتقال ویروس از محیط بیرون به خانه ها رفته است و زنان باید به شدت از حضور در دورهمی ها و تجمعات خودداری کنند.

حیدرزاده، بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید و بیان کرد: علاوه بر واکسیناسیون که فرایند آن در استان در حال انجام است، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد در هر صنف و جایگاهی می تواند منجر به قطع زنجیره انتقال بیماری شود.

وی با اشاره به گذشته ۱۹ ماه از شیوع کرونا و عادی شدن بیماری، اضافه کرد: نباید ابتلای همشهری ها و حتی فوت آنان در اثر کرونا مورد عادی انگاری قرار گیرد.

معاون علوم پزشکی گیلان، «شفا» را کلیدواژه پیشگیری از کرونا دانست و یادآور شد: شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، فاصله گذاری فیزیکی و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ در کنار ماسک زدن به هنگام خروج از خانه تا زمان بازگشت تنها راه پیشگیری از کروناست. همچنین افراد براساس گروه سنی و شغلی حتما اقدام به دریافت واکسن کنند تا از ابتلای شدید به بیماری خودداری شود.