فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۱۸:۱۶ چاپ

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان در شهرستان رشت خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا، سردار عزیزاله ملکی از دستگیری کلاهبردار ۶۰ میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان در شهرستان رشت خبر داد.

سردار ملکی با بیان اینکه مقوله کلاهبرداری ریشه در طمع‌ورزی و زیاده‌خواهی متهمان دارد در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی وصول چند فقره پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری فردی در قالب فروش زمین با جعل اسناد، سندسازی وعدم تحویل زمین‌های فروخته شده به خریداران، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های میدانی و استعلام‌های صورت گرفته از اداره ثبت و اسناد، مالکان واقعی املاک مورد نظر شناسایی شدند، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از هماهنگی قضایی با انجام اقدامات پلیسی، محل اختفاء متهم اصلی این پرونده‌ها را در شهرستان رشت شناسایی و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: متهم که به همراه همدستش در یک بنگاه معاملاتی با سندسازی جعلی و تنظیم مبایعه‌نامه‌های صوری اقدام به کلاهبرداری می‌کرد پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی متهمان، افزود: متهم ۳۸ ساله در تحقیقات پلیس به ۲ فقره کلاهبرداری اعتراف و به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه اقدامات لازم برای دستگیری همدست متهم ادامه دارد از شهروندان خواست، قبل از انجام هرگونه معاملات ملکی ضمن استعلام از اداره ثبت، نسبت به مشاهده اصل سند نیز اقدام کنند.