استاندار گیلان با اشاره به سیر نزولی مراجعه بیماران کرونایی سرپایی به مراکز درمانی استان، گفت: رعایت شیوه نامه ها همچنان باید از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

گیل خبر/به گزارش مهر، ارسلان زارع بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان به آخرین وضعیت رنگ بندی‌ها اشاره و بیان کرد: پنج شهرستان گیلان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر در شرایط نارنجی قرار دارند، افزود: متناسب با این وضعیت، مدیریت محدودیت‌های هوشمند اجرایی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به تأثیرات مثبت اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در استان، گفت: با توجه به شکننده بودن شرایط، همچنان نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

وی به کاهش ۲۰ درصدی تعداد بیماران بستری و سیر نزولی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز تشخیصی و درمانی اشاره و اضافه کرد: این به معنا بهبود شرایط نیست بلکه شهروندان به ویژه اصناف باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

زارع با تأکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای کاهش توقف شهروندان در مراکز واکسیناسیون، تصریح کرد: میزان دسترسی به واکسن باید تسهیل شود.

وی مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجیان به ویژه در تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن را بسیار اثرگذار دانست و خواستار استمرار چنین حرکت‌های امیدوارکننده‌ای شد.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم استمرار آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی‌ها در جهت تداوم مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها تأکید کرد.