صلاحیت سیدرضا فاطمی امین برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت امروز در صحن علنی مجلس بررسی شد؛ موافقان او را فردی پاکدست و متخصص معرفی کرده و برنامه های او را دقیق و موثر تشخیص دادند و مخالفان این برنامه‌ها را انشایی و غیر اجرایی می دانند.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ بعد از شنیدن دیدگاه‌های موافق و مخالف در مجلس سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود گفت: ما برای تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ وظیفه سنگینی داریم و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: وزارت صمت بسیار متنوع است. متاسفانه شاهد آشفتگی‌های در بازار هستیم و سیمان به یکباره به ۵ برابر می رسد دولت کجاست؟ تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و برای رفع آن به ۲ تا ۳ سال وقت نیاز است. رشد نقدینگی، تولید و نرخ ارز در تورم نقش دارند. 

وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: در دولت سیزدهم هدف گذاری شده تورم در سال ۱۴۰۲ به نصف تورم سال ۹۹ برسد و بعد به سمت تک رقمی شدن حرکت کند.

فاطمی امین خاطر نشان کرد: به زودی شاهد بازگشت قیمت سیمان به قبل از قطعی‌های برق خواهید بود. دولت مردمی و مجلس انقلابی با همراهی هم می توانند کشور را جلو ببرند.

وی تاکید کرد: دولت و وزارت صمت نباید بنگاه داری کنند اما موظف به بازار سازی هستیم. وظیفه خودم می دانم خود را شریک بنگاه‌ها بدانم نه رقیب. وظیفه ما پشتیبانی بخش خصوصی است. ما باید محیط کسب و کار را تقویت کنیم.

بر اساس این گزارش رای گیری از مجلس درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت بعد از بررسی صلاحیت تمام وزرا در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code