photo 2021 08 23 10 33 31

فرمانده سپاه قدس گیلان در پیامی روز پزشک و یاد و خاطره حکیم و دانشمند ابوعلی سینا را گرامی داشتند.

گیل خبر/ در پیام سردار محمد عبدالله پور آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم
"یا من اسمه دوا و ذکره شفاء"

تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی از وجود مفاخر، دانشمندان و اندیشمندان بزرگ علمی و فرهنگی مالامال بوده و مردان نامی این سرزمین همواره در جهان شهره خاص و عام بوده اند و در این میان شیخ الرئیس ابوعلی سینا نابغه بزرگ مشرق زمین از آن جمله انسان های حکیم، طبیب، فیلسوف و اندیشمند بود که طبابتش در میان سایر اطبا نظیر نداشت تا جایی که یافته ها و دانسته های علمی این دانشمند نستوه، امروزه چراغ راه بسیاری از اطبا و پزشکان است.


اول شهریور ماه که زادروز این حکیم حاذق و تواناست به عنوان "روز پزشک" نامگذاری شده است و این فرصتی برای یاد کردن از سپیدجامگانی‌ست که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می بخشند و نهال امید را دوباره در دل آدمی زنده می کنند.

و امروز که جهان و به تبع آن‌ کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر ویروس مرموز و خطرناکی به نام کرونا قرار گرفته، کار مدافعان عرصه سلامت بس سنگین، حساس، خطیر و حیاتی است. سربازانی که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را در کف دست گذاشته و برای حفظ جان و سلامت مردم و جامعه خود را به خطر می اندازند و چه بسا بسیاری از این عزیزان در این راه شهید می شوند.


بنابراین، امسال روز پزشک را در حالی گرامی می داریم که از ابتدای همه گیری و شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون، جامعه پزشکی و کادر درمان کشور همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت کشور، پای کار در سنگر سلامت بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با این پدیده شوم،کوشش گسترده ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته اند تا همچون همیشه پیام آور سلامتی در اقصی نقاط ایران اسلامی بویژه گیلان عزیز باشند.

اینجانب ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم و ایام سوگواری شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت و بویژه اولین شهیده عرصه سلامت کشور در گیلان را گرامی می دارم و روز پزشک را به همه پزشکان، پیراپزشکان، دانشجویان پزشکی و پرستاران ، کارکنان بیمارستانها و درمانگاه ها و بطور کلی مدافعان عرصه سلامت و کادر درمان در استان تبریک عرض نموده و سربلندی، سرافرازی و بهروزی روزافزون همه این عزیزان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور
فرمانده سپاه قدس گیلان

پیام سرهنگ امیر طالبی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان به مناسبت روز پزشک

فرارسیدن یکم شهریور ماه زاد روز پزشک و دانشمند بزرگ جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی " روز پزشک" نام گرفته است، فرصت مغتنمی برای تبیین جایگاه جامعه پزشکی در پیشرفت و تعالی جامعه و قدردانی از زحمات ارزشمند این قشر فرهیخته در طول تاریخ کهن این سرزمین است

 این مردان و زنان شجاع و فداکار را به نیکی باید "مدافعان سلامت"یاد کرد؛ خادمانی که آماده‌تر از هر زمان دیگری در خط مقدم حرفه خطیر سلامت اجتماعی، جانفشانی می‌کنند. چه بسا در این راه مقدس و روز‌های سخت کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند

 اول شهریور ماه که مصادف با روز پزشک نامگذاری شده را به جامعه پزشکی استان خصوصا کادر درمانی پرتلاش ناجا که بی وقفه در عرصه نظام سلامت در حال خدمت رسانی هستند، تبریک عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند توفیقات روز افزون این عزیزان را در انجام خدمت به مردم عزیز و قدرشناس مسئلت می نماییم


 درود بر شرفتان که شجاعانه در راه شکست و مقابله با این ویروس منحوس قدم نهاده‌اید.