گیل خبر/ به نظر می‌رسد تکاپوی مدیران کل استان گیلان برای حفظ سمت‌های خود در دولت جدید وارد فاز تازه‌ای شده است.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به گفتگو و رایزنی پرداخته و در پی جلب رای اعتماد آن‌ها نسبت به وزرای وزارت‌خانه متبوع خود هستند.

از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز خبرهای تحرکات مدیرکل برای لابی‌گری با نمایندگان به‌منظور کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی کار شنیده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز از دیگر مدیرانی است که با تلاش برای کسب رای اعتماد وزرای وزارتخانه‌‌شان، در پی حفظ میز مدیریتی خود هستند.

البته این اقدامات تازگی نداشته و در دوره‌های گذشته نیز شاهد اقداماتی از این دست بودیم که باید دید این‌بار تا چه حد موثر خواهد بود.

در حالی که در پی عملکرد ضعیف و ناامیدکننده این سازمان‌ها، شاهد موج‌ انتقادات و نارضایتی‌ها نسبت به عملکردشان در این سال‌ها بوده‌ایم، اعتماد به نفس و امید روسای آن‌ها برای حفظ جایگاهشان در دولت آیت‌الله رئیسی، جای شگفتی و تعجب دارد.

آش مدیریت ناکارآمد این سازمان‌ها به قدری شور شده است که نه‌تنها صدای مردم و فعالان این حوزه‌ها، بلکه صدای خود کارکنان و کارمندان این ادارات کل نیز درآمده است.

آنچه از درون مجلس شنیده می‌شود، شانس بالای رای اعتماد به اکثریت کابینه است و باید دید چه میزان از شیرینی رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی این وزارت‌خانه‌ها، نصیب مدیران کل ورزش و جوانان، صنعت و معدن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی استان گیلان می‌شود و آیا این خوش خدمتی پیش‌دستانه می‌تواند باعث ابقای آن‌ها شود یا خیر؟