سئو چگونه میتواند کسب و کار شما را به سود برساند؟

گیل خبر/ سئو سایت یکی از مهم ترین عوامل موثر در افزایش درآمد و بهره برداری از کسب و کار است. امروزه با توجه به پیدایش اینترنت تمامی کسب و کارها به فروش و خدمات اینترنتی روی آورده اند تا از این طریق بتوانند با تمام افراد سراسر ایران حتی جهان در ارتباط باشند.

هنگامی که یک فرد دارای مغازه داخل سطح شهر است تنها افراد داخل همان شهر یا نهایت شهرهای اطراف میتوانند به آنجا مراجعه کنند و به صورت حضوری لوازم مورد نظر را خریداری کنند در واقع مشتریان فردی که صاحب مغازه است تنها به همان شهر محدود می شود. با راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فراهم آوردن خرید آنلاین این محدودیت را میتوان حذف کرد.

در این مطلب می خواهیم در مورد تاثیر سئو روی موفقیت سایت صحبت کنیم، اینکه سئو سایت تا چه میزان روی درآمد و سود کسب و کار موثر است؟

منظور از سئو سایت

سئو در واقع همان بهینه سازی سایت برای شناسایی بهتر موتورهای جستجوگر است. به زبان ساده تر سئوسازی سایت یعنی اعمال یک سری قوانین و استانداردهای مشخص روی سایت تا بازدیدکنندگان سایت از طریق موتورهای جتسجو افزایش یابد. عوامل بسیار زیادی روی سئو تاثیرگذارند اما بیشترین عامل موثر تولید محتوای استاندارد بر حسب کلمات کلیدی هدفمند است.

سئو به زبان ساده تر

منظور از سئو، طراحی  فعالیت های موثر و ایجاد محتوای استاندارد و تاثیرگذار در سایت است که هدف از انجام این فعالیت کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. در واقع هدف نهایی از ایجاد جایگاه بهتر افزایش بازدیدکنندگان و در نهایت کاربران سایت مورد نظر است.

سیستم های مدیریت محتوا چه تاثیری در سئو دارند؟

در حالت کلی فرقی نمی کند که شما از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا استفاده کنید و یا از برنامه نویسی اختصاصی. در هر صورت سایت ها برای رسیدن به رتبه های بالاتر در گوگل نیازمند اقداماتی در زمینه سئو هستند و در واقع این استراتژی سئو شما است که اهمیت زیادی دارد، نه سیستم مدیریت محتوا. البته در برخی سیستمها ممکن است این کار کمی آسانتر باشد. مثلا برخی عملیات بهینه سازی وردپرس به دلیل داشتن ابزارهای و افزونه های گوناگون میتواند نسبت به برخی سایتهای کدنویسی شده آسانتر باشد.

کاربران چه تاثیری روی سئوی سایت های گوناگون دارند؟

گوگل به رفتار کاربران هنگام جستجو بسیار اهمیت می دهد به عنوان مثال فرض کنید رتبه یک سایت بسیار پایین است اگر کاربران متعدد روی لینک آن سایت زیاد کلیک کنند گوگل رتبه آن سایت را بالاتر میبرد و در جایگاه بهتری قرار می دهد. این یعنی بهینه سازی یک سایت توسط رفتار کاربران مختلف.

هنگامی که شما کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید سایت های مختلفی به شما پیشنهاد می شود با کلیک روی هر کدام وارد آن سایت می شوید و گوگل در نتیجه رفتار شما رتبه بهتری به آن سایت می بخشد. البته زمان حضور فرد در سایت مورد نظر نیز مهم است . در واقع گوگل متوجه خواهد شد شما در آن سایت مانده اید یا مطلب مفیدی در مورد کلمه ی مورد نظر نداشته و شما مجدد به جستجوی آن در موتور جستجوگر پرداخته اید.

اهمیت سئو سایت

شاید بتوان گفت ارزش سئوی سایت بالاتر از سایر روشهای بازایابی دیجیتال است. زیرا نمایش سایت در نتایج بالای موتور جستجوگر باعث اعتماد کاربران نسبت به کسب و کار خواهد شد. اعمال سئوی استاندارد روی سایت به تدریج می تواند درآمد و سود کسب و کار شما را چندین برابر کند و طق یک تحقیق متوسط بازگشت سرمایه سئو حدود 10 برابر در طول زمان است.

نیاز موتورهای جستجوگر به سئو

گوگل یک موتور جستجوگر باهوش است، اما برای نمایش نتایج بهتر به کمک کاربران نیاز دارند. اعمال سئوی نادرست و غیر اصولی می تواند وب سایت شما را از دید کاربران پنهان نماید و تمام تلاش های چندین ساله شما را بیهوده سازد.

در برخی مواقع ممکن است محتوای ارائه شده در سایت شما از تمام سایت های دیگر مفیدتر و کاراتر باشد اما چون سئوی اصولی روی آن اعمال نشده و سایت مشکلاتی مانند سئو تکنیکال دارد، از نظرها پنهان می ماند. لذا در کنار محتوا به موارد فنی و تکنیکال سئو نیز باید توجه داشت.

گوگل دارای ربات های خزنده ای و الگوریتمی است که بر حسب فاکتورهای مشخص رتبه سایت های مختلف را تغییر می دهد. توجه به فاکتورهای گوگل می تواند سایت شما را در جایگاه بهتری قرار دهد. 

ایجاد محتوا برای ایجاد اعتماد و اقتدار

بسیاری از صاحبان مشاغل در ایجاد محتوا برای وب سایت خود فراتر از صفحه اصلی ، صفحه تماس و صفحه درباره آن مردد هستند ، اما ایجاد محتوا دو مزیت مهم را به همراه دارد:

موتورهای جستجو به طور منظم سایت شما را جستجو می کنند و اگر شما به طور مرتب محتوای جدید و به روز شده برای فهرست بندی در اختیار آنها قرار می دهید ، در رتبه بندی خود افزایش خواهید یافت. حتی بهتر ، این به شما امکان می دهد از کلمات کلیدی خود برای تقویت رتبه بندی برای آنها استفاده کنید.

اگر کسی از وب سایت شما بازدید کرده و از طریق مقالات وبلاگ و صفحات خدمات آموزنده و خوب نوشته شده ، محتوای مفید را مشاهده کند ، می توانید اعتماد ایجاد کرده و تعامل مشتری را افزایش دهید. حتی اگر کسی وب سایت شما را پیدا کند زیرا سوالی از وبلاگ شما می پرسد ، خواننده احتمالاً در آینده که به خدمات شما نیاز دارد ، شما را به یاد می آورد. 

مزایای سئو برای کسب و کار

بدون شک در هر حرفه و کسب وکاری که فعالیت داشته باشید برایتان داشتن مشتری بیشتر از اصلی ترین خواسته ها می باشد. یکی از دلایل اهمیت سئو این است که شما را به خواسته ای که دارید می رساند. بنابراین می توان گفت که سئو برای هر کسب وکاری مهم می باشد. برای موفقیت در کسب وکارتان بد نیست بایک سری از مزایای سئو در کنار نکات سئو برای موفقیت کسب و کار نیز آشنا شوید. در انتها به مزایای سئو برای کسب وکارها می پردازیم:

افزایش ترافیک وب سایت

بهتر دیده شدن وب سایت در فضای آنلاین

بک لینک ها باعث اعتبار سایت می شوند

اعتماد

برندینگ

کیفیت بالاتر ترافیک وب سایت

سرمایه گذاری برای آینده کسب و کار

نسبت به دیگر کانال های بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه بالاتری ایجاد می کند

امکان مشاهده جزئیات درونی مشتریان و رفتار مصرف کننده

بازاریابی مقرون به صرف

بهبود تجربه کاری

قابلیت سنجش بسیار بالای بهینه سازی سایت

SEO هزینه کمتر برای کسب مشتری دارد

قرار گرفتن در جایگاهی که عمده کلیک ها انجام می شوند شما را در کیفیتی مساوی با رقبای بزرگتان قرار می دهد

پایداری کسب و کار در گوگل
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code