سخنگوی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد
۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ۰۹:۳۸ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش قابل ملاحظه بیماران کرونایی بستری در گیلان، افزود: متاسفانه ۴۱۴ بیمار بدحال داریم که از این تعداد ۲۰۵ نفر در بخش های آی.سی.یو بستری هستند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ فردین مهرابیان از بستری شدن ۳۷۳ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان در شبانه روز گذشته بر داد و اظهار کرد: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان ها نیز ۲۰۸۱ نفر هستند.

وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه بیماران کرونایی بستری در گیلان، افزود: متاسفانه ۴۱۴ بیمار بدحال داریم که از این تعداد ۲۰۵ نفر در بخش های آی.سی.یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست نسبت به رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی بیش از پیش اقدام کنند و گفت: علیرغم تمام تلاش همکاران دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان جهت ارائه خدمت بهینه به بیماران و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی، همچنان نیازمند پیشگیری از این بیماری هستیم.

مهرابیان، عادی انگاری بیماری را مساوی افزایش سرعت شیوع کرونا دانست و خاطرنشان کرد: می‌توان با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک این بیماری مرگبار را مهار کرد.

وی ضمن اشاره به عاشورای حسینی و برگزاری مراسم عزاداری، یادآور شد: مراسم حتما در محیط های باز باشد و مردم حتما فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا شاهد افزایش بیماران نباشیم.