محمد رحیمی
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۷:۱۲ چاپ

گیل خبر/محمد رحیمی

تصویر شرم گونه نشست سفرای روس و انگلیس که با صندلی خالی سفیر آمریکا تداعی سالهای غمبار گذشته را می‌نمود در گمان اول توهین به ملت ایران بر شمرده میشد ! بله ، با یک تیر چند نشان زده شد.
ابتدا با بی شرمی به غرور ملی یک کشور توهین کردند و دوم همچون کودتا مرداد ۱۳۳۲ با انتشار تصویر مورد نظر کلید کودتای طالبانی در افغانستان در کمتر از ده روز و فتح کابل و سقوط دولت و بعد هم تشویش افکار عمومی را زدند .
پیام بسیار صریح و روشن بود و واکنش بسیار سریع و برق آسا ، مزدوران یک به یک به بهانه عدم کشتار ملت و از بین رفتن زیر ساخت ها سنگرها را خالی کردند و جان و مال و ناموس خودشان برداشتند و فرار کردن . عجب صحنه تلخی! کجا رفت فرهنگ مقاومت احمد شاه مسعود که می‌گفت بخدا قسم اگر به اندازه کلاه بر سرم جای در این سرزمین داشته باشم می مانم و دفاع میکنم ! امید دارم مسعود جوان که جای در پای پدر نهاده بتواند یکبار دیگر نور امید و نوای پیروزی را برای عزیزان افغان به ارمغان بیاورد .
امیدوارم این روزها از خودتان یپرسید دلیل نشر این همه تشویش و نگرانی و اضطراب استقرار طالبان از طریق شبکه های مجازی چیست ؟
اگر با دقت به اوضاع چند ساله اخیر منطقه بنگرید متوجه خواهید شد که استعمار دقیقا همان اتفاقاتی را که در عراق ، سوریه ، لبنان دنبال میکرد در افغانستان به نحو دیگری دنبال کرد.
روش استعمار این بود، ابتدا حکومت را بی کفایت نشان می دادند و سپس مردم را در مقابل حاکمیت و بعد خنجر را با اهرم ترس و وحشت با جامعه ای که نامید از تغیر است بر پیکره کشور فرود می اورد، با این روش هم جامعه را از پای انداخته بودند و هم حاکمیت را .
متاسفانه پیام کودتای افغانستان از سوی سفرای روس ، انگلیس و آمریکا صادر شد و یکبار دیگر ایران خواسته یا ناخواسته محور تحولات جهانی شد.
با نگاهی به ثروت ۳تریلیون دلاری معدنی افغانستان و جمعیت ۳۳میلیونی جوان این کشور میشود از هم اکنون دلایل کودتای افغانستان و استقرار طالبان را میشود فهمید اما این همه ماجرا نیست . سالهاست استعمار به فکر تجزیه خاورمیانه است و این روزها نیاز است تحولات این منطقه جغرافیایی دقیق تر رصد و از سوی مسولین اقدام لازم بعمل آید.
واما پیشنهاد بنده به حاکمیت آن است که صدای کودتای افغانستان را بخوبی درک کند و فاصله های اجتماعی پیش آمده و خلأ های روانی موجود با جامعه را همین امروز دریابد و به نحو درست و منطقی آن را پوشش دهد ، یادمان باشد حفظ و اعتلای این نظام با خون هزاران شهید آبیاری شده است .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code