رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در کنار واردات خط های تولید واکسن داخل کشور را افزایش خواهیم داد، گفت: هم نیاز دارویی و هم نیاز واکسن و هم سایر نیازها را دنبال می کنیم؛ بنابراین به مردم می گویم دولت اراده و کار جهادی و انگیزه جدی برای رفع مشکلات دارد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی صبح سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاحیه بخش موقت دارویی بیماران کرونایی داروخانه ۲۹ فروردین نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که واردات واکسن را با جدیت دنبال می کنیم گفت: بحث واردات واکسن با جدیت در حال انجام است و غیر از وارداتی که داشتیم، تا نیمه اول شهریورماه ۳۰ میلیون دز واکسن وارد خواهیم کرد.

وی افزود: ۳۰ میلیون دز بعدی متعاقبا با دستوری که رییس جمهور مبنی بر کوتاه شدن واردات دادند، انجام خواهد شد و در کنار واردات خط های تولید واکسن داخل کشور را افزایش خواهیم داد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان این که هرچه برای رفع دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم انجام دهیم حق آنها است، خاطرنشان کرد: هم نیاز دارویی و هم نیاز واکسن و هم سایر نیازها را دنبال می کنیم؛ بنابراین به مردم می گویم دولت اراده و کار جهادی و انگیزه جدی برای رفع مشکلات دارد. خوشبختانه همه همراهان دولت جهادگونه به میدان آمدند و این گرفتاریها برطرف خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین گفت: در بازدید رئیس جمهور از داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده صف و گرفتاری‌های مردم رییس جمهور دستور دادند که داروخانه های توزیع داروهای بیماران کرونایی به ویژه در تهران افزایش پیدا کنند که در ۷۲ ساعت گذشته برابر گزارش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرفا در تهران مراکز داروخانه های توزیع داروهای کرونایی به ۴۹۰ داروخانه افزایش پیدا کرد و در سراسر کشور نزدیک به ۲ هزار داروخانه رسید.

وی افزود: اقدام دیگری که مدنظر بود هم به لحاظ سهولت کار و هم به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی جداسازی بخش توزیع داروهای کرونایی از توزیع سایر داروها و دیگر بیماران مراجعه کننده به داروخانه بود که نمونه آن در داروخانه ۲۹ فروردین مشاهده می کنیم که کاملا مجزا شد و توزیع داروهای آنها در سالن و بخش دارویی مجزا انجام می شود.

رئیس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: این کار در عموم داروخانه ها یکی بعد از دیگری عملیاتی می شود، بنابراین تا جایی که می توانیم دنبال این هستیم که خدمات بهتری را به مردم ارایه دهیم.

اسماعیلی درباره تامین داروهای کرونایی گفت: بنا بر گزارش وزارت بهداشت و درمان و بررسی هایی که انجام شده مشکل تامین داروی بیماران کرونایی را نداریم. بیشتر این داروها در داخل تولید می شود.

وی همچنین درباره تامین سرم خاطرنشان کرد: مشکل سرم حل شده است. مشکل تولید داخل نیز حل شد. موضوع درمان، موضوع فوریت است، بنابراین در زمینه هم تولید و هم واردات سرم بلافاصله اقدام شد که محموله بسیار خوبی وارد کشور شد و بدون تشریفات گمرکی در تمام داروخانه ها و بیمارستان ها توزیع شده است بنابراین مشکل دارو و سرم در کشور نداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره اقدامات ارتش و ایجاد داروخانه ظرف ۴۸ ساعت گفت: این یک اقدام جهادی و قابل قدردانی و قابل الگوبرداری توسط بخش های دیگر مدیریتی کشور است. این یک الگو برای کار جهادی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code