رئیس علوم پزشکی گیلان خبر داد:
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۲۳:۲۱ چاپ

رئیس علوم پزشکی گیلان گفت: در پی سیر صعودی شیوع و بستری گیلانیان مبتلا به کرونا، بیمارستان صحرایی هوانیروز ارتش در محوطه یکی از مراکز آموزشی - درمانی رشت در حال احداث است که به مدت کمتر از یک هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

گیل خبر/ به نقل ایسنا: دکتر ارسلان سالاری، از احداث بیمارستان صحرایی خبر داد و اظهار کرد: سیر ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و استان گیلان در موج اخیر که پیک پنجم خوانده می‌شود، روند صعودی به خود گرفته و روزانه گسترش می یابد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ بر ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان بستری هستند و این در حالی است که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بیمار نیز روزانه به مراکز سرپایی مراجعه کرده و تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش شیوع قابل توجه و شتاب گونه ویروس کرونا از جمله دلتاکرونا، ادامه داد: تنها در پیک پنجم حدود ۲۰۰ تخت به مجموعه تخت‌های بستری استان افزوده شده است، اما همچنان نگرانی‌ها برای کمبود تخت‌های بستری در گیلان با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان وجود دارد.

سالاری گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد بیمارستان صحرایی ۶۰ تختخوابی که قابلیت استقرار ۱۰۰ تخت درمانی را دارد توسط هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در محوطه مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی مذکور ۶۰۰ مترمربع مساحت دارد و از امکانات لازم همچون تخت و کپسول اکسیژن و تهویه و... برخوردار است، اضافه کرد: هوانیروز از جمعه، ۲۲ مرداد عملیات اجرایی احداث این سوله بیمارستانی را آغاز کرده و قرار است تا پنجشنبه هفته جاری آن را با تجهیزات لازم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code