ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و کاردانی به کارشناسی امشب پایان می یابد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته برای ۳۰ رشته بدون آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۲ مرداد پایان می یابد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش در ۳۰ کدرشته‌ کاردانی نظام جدید شامل الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، معماری، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، گرافیک، نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، صنایع غذایی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی آزمون برگزار نخواهد شد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

به متقاضیان سال آخر شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظام جدید ۶-۳-۳ که تا پایان شهریور ماه سال جاری ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه خود نمی شوند توصیه می شود نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که فقط در مهرماه پذیرش دارند از طریق سایت سازمان سنجش و قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

در غیر این صورت چنانچه افراد در ردیف پذیرفته شدگان این قبیل رشته ها قرار گیرند، از آنان ثبت نام بعمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی پذیرفته نخواهد شد.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل های مندرج در دفترچه راهنما ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ براساس امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، است و به متقاضیانی که احتمال می دهند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم نمی شوند، مؤکداً توصیه می شود کدرشته محل هایی را که نوبت پذیرش آنها نیمسال دوم (بهمن ماه) است را انتخاب کنند.

متقاضیانی که هم اکنون علاقمند به گزینش در رشته های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام، اعلام علاقه مندی کنند.

همچنین متقاضیان گزینش در رشته‌های بدون آزمون  کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می‌توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل‌های انتخابی خود تا ساعت ۲۴ امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

سازمان سنجش اموزش کشور به آن دسته از دانشجویان سال آخر دوره کاردانی (فوق دیپلم) که تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود نمی‌شوند توصیه کرده که نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که صرفاً در نیمسال اول پذیرش دانشجو می کنند از طریق سایت این سازمان، قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند. در غیر این صورت چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان قرار گیرند، از آنان ثبت نام به عمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

متقاضیان علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) لازم است به منظور اطلاع از تاریخ و نحوه انتخاب رشته های تحصیلی در دهه اول شهریور ماه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

 آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ برای ۵ کدرشته امتحانی با آزمون و  آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ۶ رشته با آزمون نیز امروز جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code