معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد؛
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۰۹:۲۰ چاپ

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۴۵۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: تعداد کل بستری های استان از ۲۰۰۰ نفر عبور کرده است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده وضعیت استان گیلان را همچنان قرمز دانست و اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران سرپایی و بستری رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بیش از ۴۰۰۰ بیمار سرپایی را بررسی کردیم، افزود: از این تعداد نسبت به درمان سرپایی ۲۰۰ بیمار اقدام شد و وضعیت مابقی رصد می شود که در صورت تشدید بیماری و نیاز به بستری، راهنمایی های لازم را دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۴۵۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: تعداد کل بستری های استان از ۲۰۰۰ نفر عبور کرده که نشان می دهد وضعیت ما بدتر از اسفند ۹۸ است.

حیدرزاده، از افراد خواست شرایط را جدی و وخیم در نظر بگیرند و گفت: برای امور غیر ضروری از خانه خارج نشوید و در هیچ تجمعی شرکت نکنید؛ حضور در مراسم مذهبی و عزاداری هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در مدت زمان کوتاه و فضای باز باشد تا احتمال سرایت بیماری وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز صد درصدی از ورود به پاساژها و تردد در اماکن شلوغ، خاطرنشان کرد: اماکن دو، سه و چهار باید تعطیل باشند؛ در غیر این صورت پلمب می شوند.

معاون علوم پزشکی گیلان، اعمال محدودیت را لازمه کنترل بیماری و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت استان دانست و عنوان کرد: واقعا شرایط سخت و بد است و در حال حاضر ۳۵۰ بیمار بسیار بدحال در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند که نیاز به اکسیژن و بستری در آی.سی.یو دارند.

حیدرزاده، با بیان اینکه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توانیم با بیماری مبارزه کنیم، متذکر شد: صرف واکسیناسیون کمک کننده نیست؛ البته مراکز واکسیناسیون را افزایش دادیم و هر مرکز حداکثر ۲۰۰ نفر را در روز واکسینه می کند تا تجمعات کاهش یابد لذا افراد بدون نوبت پیامکی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند، زیرا دریافت واکسن بدون نوبت مقدور نیست.