مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با صدور پیامی روز صنایع کوچک را تبریک گفت.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، متن پیام فریبرز سعیدی کیا به شرح زیر است:

توجه به سند چشم انداز و سیاست های کلی بخش صنعت که مقام معظم رهبری از آن به ریل­گذاری تعبیر نمودند و همچنین استفاده از تجربیات موفق دنیا و مطالعه برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه صنایع کوچک و متوسط کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، می تواند راه توسعه صنعت کشور عزیزمان را هموارتر نماید.

 در وضعیت حساس کنونی جامعه ای که ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی، توجه به معیشت مردم و توزیع عادلانه درآمد همواره از دغدغه های نظام می باشد، حرکت به سمت نهضت تولید ملی، توسعه صنایع کوچک و متوسط نه‌تنها امری بهینه و سودآور است بلکه در شرایط فعلی کشور، امری لازم و ضروری است و این توسعه صنایع کوچک جز با همت و همکاری دستگاههای خدمات رسان و تمامی تاثیر گذاران این حوزه تحقق نخواهد یافت.

نگاهی به نظام اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط یکی از اولویت های اساسی در برنامه‌های توسعه اقتصادی آنهاست. چرا که این بنگاه ها راحت­تر می توانند خود را با تغییرات پرشتاب محیطی منطبق کرده و نسبت به عوامل اقتصادی و سیاسی بهتر و موثرتر واکنش نشان دهند. در واقع صنایع کوچک و متوسط با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا نمایند.

با توجه به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، روز 21 مردادماه به نام «روز صنایع کوچک» نامگذاری شده است؛ لذا جا دارد این روز را به تلاشگران نهضت ساخت داخل و کارآفرینانی که دل در گرو رشد و تعالی مردم دارند تا با قامتی ایستاده ضمن ایجاد رفاه عمومی، اشتغال و سربلندی همه ارکان اجرایی، علمی و اقتصادی کشور فردایی بهتر و عزتمندانه تر آفریده شود تبریک عرض می نمایم و امیدوارم چراغ تولید همواره و تا همیشه فروزان بر تارک این سرزمین بتابد.

 فریبرز سعیدی کیا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code