واکسینه شدن تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد گیلان تا پایان شهریورماه/ با توجه به جهش  متعدد کرونا در کشور احتمال بازگشایی کامل بسیار کم است

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به واکسینه شدن ۱۰۰ درصدی اعضا هیئت‌علمی و دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی گفت: تا پایان شهریورماه تمامی دانشجویان در دانشگاه آزاد استان گیلان واکسینه شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

گیل خبر/ محمد دوستار ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این استان با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران یکی از قشرهای زحمتکش در کشور بوده و باید قدردانی از زحمات آنان فقط به یک روز خاص خلاصه نشود.

وی با اشاره نقش اصحاب رسانه در جهت‌گیری موضوعات حساس در جامعه گفت: اصحاب رسانه بیشترین تأثیر را در چگونگی نگرش مردم نسبت به جامعه داشته و به این دلیل مردم و مسؤولان خبرنگاران را امین خود می‌دانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اهمیت رسانه در حل بسیاری از مشکلات کشور افزود: خبرنگاران با تمامی مردم و با افکار مختلف سروکار داشته و نقش بسیار تأثیرگذاری در شناسایی و حل بسیاری از مشکلات دارند.

دوستار نقش اخلاق رسانه در جامعه را بسیار مهم و مؤثر دانست و بیان کرد: متأسفانه اخلاق در کشور و در برخی از حوزه‌ها از بین رفته است زیرا اگر اخلاق در جامعه از بین برود ارزش‌های اسلامی هم از بین خواهد رفت لذا اصحاب رسانه باید در انتشار اخبار، دقت، صحت و سرعت را موردتوجه قرار دهند.

وی با اشاره به میزان تأثیرگذاری دانشگاه آزاد در حوزه‌های مختلف جامعه تصریح کرد: بر اساس آمار ۳۲ هزار دانشجو در ۱۵ مرکز و واحد دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل بوده و همچنین  ۸۵۰ اعضا هیئت‌علمی ثابت در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان یکی از اهداف دانشگاه آزاد را تبدیل‌شدن این واحد دانشگاهی به انتخاب دانشجویان دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار عمل کند زیرا در این صورت این دانشگاه به انتخاب اول خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

دوستار با تأکید بر خدمات‌دهی دانشگاه آزاد به دولت در عرصه‌های مختلف افزود: دانشگاه آزاد با صنایع وارد مذاکره شده تا دانشجویان ممتاز وارد واحدهای صنعتی شده و از این طریق به دولت خدمات هم می‌دهد.

وی از فعال بودن واحدهای واکسیناسیون در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در گیلان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون ۱۰۰ درصد اعضا هیئت‌علمی و دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی واکسینه شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تا پایان شهریورماه تمامی دانشجویان در دانشگاه آزاد استان گیلان واکسینه شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

دوستار با ابراز بی‌اطلاعی از حضوری و یا غیرحضوری بودن برگزاری کلاس‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تمام امید ما بازگشایی واحدهای دانشگاهی با آغاز سال تحصیلی جدید بوده است ولی با توجه به جهش‌ متعدد کرونا در کشور احتمال بازگشایی کامل بسیار کم است مگر اینکه فقط در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه شهریه در دانشگاه آزاد به دو شکل ثابت و متغیر دریافت می‌شود، گفت: افزایش شهریه در دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه وزارت علوم است ولی باوجود مجوز افزایش شهریه ۲۵ الی ۳۰ درصدی در دانشگاه آزاد ولی در برخی از واحدهای دانشگاهی در گیلان با کاهش شهریه مواجه بوده‌ایم.

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان میزان شهریه دریافت شده در دانشگاه آزاد از یک مدرسه غیرانتفاعی و یا مهدکودک بسیار کمتر بوده و این امر عاملی برای اقبال دانشجویان به تحصیل در دانشگاه شده است.

عکس: پویان قوامی