دوراهی بزرگ شورای شهر رشت؛
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۵ چاپ

گیل خبر/ ششمین دوره شورای شهر رشت رسما شروع به کار کرده است و شورانشینان در اولین و یکی از مهم‌ترین تصمیمات خود باید به انتخاب شهردار بپردازند.

تجربه تلخ دوره گذشته شورا در فرایند انتخاب شهردار و ایجاد ماه‌ها بلاتکلیفی در مدیریت شهری، ضربات جبران ناپذیری بر پیکره شهر وارد کرد که می‌بایست از تکرار آن جلوگیری کرد.

رشت دیگر تاب و توان تحمل بازی‌های سیاسی و منفعت‌های شخصی در حوزه مدیریت شهری را ندارد و اکنون که شهر پس از دوره‌ای پرتنش و ماه‌ها بلاتکلیفی، کمتر از 10 ماه است که به آرامشی نسبی دست پیدا کرده است، از اعضای شورای ششم رشت انتظار می‌رود تا راه ثبات مدیریت شهری را در پیش گیرند و رشت را وارد دوره بحران نکنند.

عدم تشکیل جلسات و آبستراکسیون، انتخاب شهردار از میان اعضای شورا که فاقد صلاحیت عنوان شهرداری بودند، بازی‌ها و کشمکش‌های سیاسی و رسانه‌ای و... نمونه‌هایی از اشتباهاتی بود که شورای پنجم در فرایند چندین و چند ماهه‌ی انتخاب شهردار رشت طی کرد و امید است شورای ششم با تدبیر و اتخاذ تصمیمات درست، از تکرار این تجربیات تلخ جلوگیری نماید.

به نظر می‌رسد شورای ششم رشت این توان را دارد تا با انتخابی درست، راه ثبات مدیریت شهری را در پیش گیرد و باعث هفته‌ها و بلکه ماه‌ها بلاتکلیفی در این حوزه نشود تا هم آرامش نسبی شهر برقرار بماند و هم اعتماد از دست رفته شهروندان نسبت به نهاد شورا، بازسازی شود.