امام جمعه رشت گفت: استان گیلان در زیرساخت‌ها، صنایع و مسائل زیست محیطی یک استان عقب‌مانده است و نیازمند توجه ویژه رییس جمهور جدید است.

گیل خبر/  به گزارش تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به دلایل شناخت و معرفت نسبت به امام و حجت خدا اظهار داشت: انسان در کنار نیازهای مادی و دنیوی به معنویت نیاز دارد و نیاز انسان به معنویات بیشتر از مادیات است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جنایات استکبار علیه بشریت گفت: سازمان ملل که باید مایه امید ملت‌ها باشد، بلای جان ملت‌ها شده است و دولت‌های ظالم نیز گاهی به‌دنبال قانون هستند و این سازمان هم از آن‌ها حمایت می‌کند و در برابر این حجم از جنایات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فقط ابراز تاسف می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی افزود: انسان، بیهوده آفریده نشده است و انسانی که تصور کند بیهوده آفریده شده اندیشه‌ای باطل و غلط دارد؛ خدا درباره انسان‌هایی که نگاه خوش‌بینانه به نظام هستی دارند می‌فرماید "مومنان و انسان‌های صاحب خرد می‌گویند خدایا تو هستی را بیهوده نیافریده‌ای و ما را از عذاب آتش نجات بده."

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به رازهای آفرینش خاطرنشان کرد: نبودن اهل‌بیت عصمت و طهارت در زندگی انسان و عدم معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) باعث می‌شود که انسان از راز آفرینش خود و نظام هستی غافل شود.

امام جمعه رشت مراسمات اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی اخیراً برگزار شد و رهبر معظم انقلاب در آغاز سخن از مردم ایران قدردانی کردند که با وجود توطئه‌های دولت‌های استکباری مبنی بر عدم حضور مردم در انتخابات اما مردم در انتخابات شرکت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سخنان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله رئیسی خواستند که مردمی باقی بماند و در کنار مردم و در میان مردم باشد و این نیازمند تلاش شبانه‌روزی و جهادی برای غلبه بر کمبودها و مشکلات است.

آیت‌الله فلاحتی مسائل اولویت‌‌دار استان گیلان و شهر رشت را مورد اشاره‌ قرار داد و بیان کرد: استان گیلان از حیث صنایع، زیرساخت‌ها، مسائل زیست محیطی و انواع و اقسام بلاها یک استان عقب‌مانده است و فقر این استان زیر سرسبزی آن پنهان شده است و این استان نیازمند نگاه و توجه ویژه است.

وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست که اولویت‌های استان را برای رئیس‌جمهور مطرح کرده و مورد تاکید قرار دهند افزود: این استان از مردان و زنانی فهیم برخوردار است و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است اما میزان توجه به گیلان همواره اندک بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: شهر رشت هم مشکلات فراوان دارد و لازم است شورای شهر فکری برای مسائل پسماند و رودخانه‌های شهر بکند.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به اعضای منتخب شورا گفت: نگذارید مردم از شوراها و شهرداری نارضایتی داشته باشند و شهردارانی پاکدست، کاربلد و ماهر انتخاب کنید و شهر را معطل انتخاب شهردار نکنید چراکه این جفا به مردم شهر است و از زد و بندهای سیاسی دور باشید و شفاف‌سازی مالی داشته باشید.

امام جمعه رشت ضمن گرامیداشت روز شهدای مدافع حرم افزود: دنیای اسلام، ایران و جبهه مقاومت هیچ‌گاه راه مقاومت و شهدای مدافع حرم را رها نخواهد کرد و ما افتخار می‌کنیم به جوانانی که انقلاب، امام(ره) و شهدا را ندیدند اما برای دفاع از کشور در مقابل دشمن‌ ایستادند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اقدامات برخی دولت‌ها تصریح کرد: بعضی دولت‌ها همواره رهبر معظم انقلاب را خون به دل کردند و مقابل رهبری ایستادند لذا نخستین خواسته مردم مسلمان ایران، خانواده‌های شهدا و ملت شهیدپرور از آیت‌الله رئیسی این است که گوش به فرمان رهبر باشد.

وی گفت: اخیراً یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی مورد حملات پهپادی قرار گرفته و دو نفر غیرصهیونیست هم کشته شدند و رژیم جعلی اسرائیل بدون هیچ مدرکی به ایران اتهام می‌زند و حتی دولت فاسد و جنایتکار آن‌ها ما را تهدید نظامی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان درباره رژیم جنایتکار صهیونیست بیان کرد: این‌ها همان خاک بر سَرهایی هستند که هنوز نمی‌دانند مردم ایران فرزندان امام خمینی(ره) هستند و ترسو نیستند و هر یک از این مردم یک سردار سلیمانی هستند و اسراییل بداند که هر حرکت غیرهوشمندانه و احمقانه علیه ایران باعث نابودی و ویرانی آنها در منطقه خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم از عاشقان حسینی و مردم خواست که مساجد و شهر را سیاه‌پوش کنند و افزود: ملت ایران عزت خود را مدیون امام حسین(ع) است و آن حضرت به ملت‌ها عزت داده است بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌ محرم عزاداری کنید و شهر را سیاه‌‌پوش کنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code