از میان 8 گزینه مطرح شده؛
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۱۱:۴۸ چاپ

گیل خبر/ در آستانه شروع ششمین دوره شورای شهر رشت، شاهد سرعت‌ عمل شورا در راستای بررسی و انتخاب شهردار رشت هستیم.

منتخبین شورا که در روزهای گذشته با برگزاری جلساتی، هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها را مشخص کردند، با دریافت برنامه‌های 8 گزینه اصلی ریاست شهرداری رشت، بررسی فرایند انتخاب شهردار را آغاز کردند.

اسامی 8 گزینه مطرح شده شهرداری رشت به شرح زیر است:

مهندس عظیم نوربخش (معاون سابق فنی عمرانی منطقه آزاد انزلی)، دکتر علیرضایی (دکتری معماری و استاد دانشگاه)، مهندس سیروس شفقی (مدیرکل فنی استانداری گیلان)، مهندس سید محمد احمدی (شهردار فعلی رشت)، مهندس رحیم شوقی (معاون فنی عمرانی منطقه آزاد انزلی)، دکتر امیرتیموری (رئیس اسبق دانشگاه آزاد گیلان)، دکتر اسکندری (رئیس سابق پیام نور رشت) و مهندس نیک فهم (معاون سابق حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت)

از نکات قابل توجه می‌توان به آن اشاره کرد که از گزینه‌های مطرح شده، تنها دکتر علیرضایی گزینه‌ی غیربومی گیلان محسوب می‌شود.

عدم داشتن شرایط آیین‌نامه انتخاب شهردار از سوی برخی گزینه‌ها از نکات منفی این لیست است.

امید است شورای شهر ششم رشت برخلاف دوره پیشین، زمان را از دست نداده و به سرعت به بررسی و انتخاب نهایی شهرداری رشت بپردازند تا شهر و شهروندان بار دیگر اسیر بازی‌های سیاسی و مشکلات ناشی از عدم انتخاب شهردار نشوند.

انتظار می‌رود سایر منتخبین شورای شهرهای بزرگ گیلان همچون انزلی، لاهیجان، لنگرود، آستارا و... که تاکنون خبری ازشروع فرایند انتخاب شهردار و بررسی گزینه‌های شهرداری آنان به گوش نمی‌رسد، زمان و فرصت را از دست ندهند و با جدیت و دقت به مبحث انتخاب شهردار بپردازند تا از ایجاد نابسامانی در حوزه مدیریت شهری جلوگیری شود.