امین میرزازاده فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در مبارزه رده‌بندی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با شکست مقابل «رضا کایالپ» از ترکیه پنجم شد.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک در روز دوم از ساعت ۶:۳۰ امروز (دوشنبه) آغاز شد. برهمین اساس مسابقات رده‌بندی و فینال دو وزن نخست شامل ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم نیز از ساعت ۱۵ در سالن ماکوهاری مسه توکیو برگزار شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم «امین میرزازاده» که با بدشانسی در گروه بسیار سختی در المپیک قرار گرفته بود در دور نخست «مین سئوک کیم» دارنده برنز قهرمانی جهان از کره‌جنوبی را ۶ بر صفر شکست داد. وی در دومین مبارزه به مصاف میهاین لوپز از کوبا (دارنده ۳ طلای المپیک/ ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان/ ۵ طلای پان‌آمریکن) رفت که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف خود شد.

با توجه به پیروزی لوپز کوبایی برابر  رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان) و راهیابی به فینال، میرزازاده به جدول شانس مجدد رفت.

فرنگی‌کار خوزستانی کشورمان امروز (دوشنبه) در جدول شانس مجدد «آلین سیوراریو» از رومانی را ۵ بر یک شکست داد و به دیدار رده‌بندی رفت.

او در مبارزه رده‌بندی برابر «رضا کایالپ» با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و پنجم شد. کایالپ ترکیه‌ای نیز بعد از کسب مدال برنز از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

همچنین در مبارزه‌های امروز نیز «محمدعلی گرایی» دارنده ۲ مدال برنز جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم بعد از ۲ پیروزی مقابل پنا فلورس از کوبا و بوزو استارچویچ دارنده مدال برنز اروپا از کرواسی در مرحله نیمه نهایی برابر تاماس لورینچ از مجارستان (دارنده نقره المپیک لندن/ یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان/ برنز بازی‌های اروپایی/ ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز قهرمانی اروپا) با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند.

گرایی فردا (سه‌شنبه) باید برای کسب مدال برنز به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز محمدهادی ساروی دارنده طلای قهرمانی آسیا و برنز امیدهای جهان بعد از پیروزی برابر آدم بودجلمین از الجزایر و «کایریل میلوف» از بلغارستان (دارنده نقره جهان/ نقره اروپا/ نقره المپیک جوانان ۲۰۱۴)  راهی نیمه نهایی شد که در این مرحله مغلوب آرتور آلکسانیان از ارمنستان (دارنده طلا و برنز المپیک/ ۳ طلا و ۲ نقره جهان) شد.

ساروی نیز فردا برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی باید به مصاف برنده آروی ساوولاینن از فنلاند و اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان خواهد رفت که سابقه شکست هر دو نفر آنان را دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code