فرماندار رشت با اشاره به روند واکسیناسیون در رشت گفت: بیش از ۱۵۵ هزار دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق‌شده که آمار تزریق روزانه در شهرستان رشت؛ هفت هزار نفر در روز ثبت‌شده است.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا رشت در فرمانداری این شهر با اشاره به روند واکسیناسیون در رشت اظهار کرد: بنا به مشکلات کادر محترم درمان و کمبود پرستار در بخش خصوصی به دلیل تفاوت حقوق در بخش خصوصی و دولتی و عدم انگیزه کافی برای کار در این بخش، نامه‌ای برای استاندار در راستای درخواست از قرارگاه ملی کرونا برای به‌کارگیری قانونی پرستاران بازنشسته تنظیم کردیم چراکه به‌کارگیری از پرستاران بازنشسته قانونی نیست.

وی با بیان اینکه خطر کرونا در کمین همگان است و عادی‌انگاری در این رابطه منجر به کاهش محسوس رعایت پروتکل‌ها شده است، افزود: ساده‌انگاری و عادی‌انگاری بسیار خطرناک است چراکه وضعیت خطرناک این موضوع به باور همگانی تبدیل نشده و برخی‌ها همواره خود را از این بیماری مصون می‌دانند.

فرماندار رشت با اشاره به روند واکسیناسیون در رشت گفت: بیش از ۱۵۵ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق‌شده که آمار تزریق روزانه در شهرستان رشت؛ هفت هزار نفر در روز ثبت‌شده است.

فتح‌اللهی با ابراز تعجب از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به‌ویژه در گیلان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مناسبات فردی و اجتماعی و همچنین تسریع در واکسیناسیون توأمان باید باهم انجام بگیرد تا نتیجه مطلوب رقم بخورد.

مهندسی توزیع متناسب با تعداد واکسن

وی با بیان اینکه از تعداد ۱۳۰ هزار نفر گروه هدف، ۶۰ درصد دز اول و ۱۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را تا به امروز دریافت کرده‌اند، بیان کرد: مهندسی توزیع متناسب با تعداد واکسن باید صورت بگیرد تا روند واکسیناسیون تسریع و با تسهیل صورت بگیرد.‌

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه ۶۰۰ هزار نفر واجدین دریافت واکسیناسیون در شهرستان رشت هستند، افزود: واکسیناسیون آموزش‌وپرورش و اساتید دانشگاه‌ها برای بازگشایی مدارس بسیار حائز اهمیت است و لازمه این کار واکسینه شدن فرهنگیان و اساتید دانشگاه است.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه واکسیناسیون بانک‌ها نیز آغازشده است، گفت: واکسیناسیون اصحاب رسانه نیز از دیگر مصوبات است که پیشنهاد و تلاش می‌کنیم که در ایام روز خبرنگار صورت بگیرد.

وی با تأکید بر تسریع در روند واکسیناسیون رانندگان تاکسیرانی افزود: به ۱۲ پایگاه تزریق واکسن، ۱۴ پایگاه جدید افزوده‌شده و ۶ پایگاه جدید نیز توسط بسیج در حال آماده‌سازی هست تا هفته بعد به این تعداد اضافه خواهد شد.

تزریق واکسن به اصناف

فرماندار رشت با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود تا اصناف هم در روند واکسیناسیون قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا همواره اصناف فشارهای زیادی را متحمل شدند اینکه در روند واکسیناسیون این عزیزان موردتوجه قرار بگیرند لازم و ضروری است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری انجام‌شده، ۷۰۰ هزار نفر باید در شهرستان رشت دوز اول واکسن را دریافت کنند، تصریح کرد: برای رسیدن به این تعداد در بازه زمانی دوماهه، بایستی به تزریق روزانه ۲۵ هزار دز واکسن در ۴۰ پایگاه تزریق واکسیناسیون برسیم که برای رسیدن به این هدف باید تلاش شبانه و روزی کرد.

وی با اشاره به روند بستری بیماران کرونایی در رشت گفت: از تعداد ۴۲۸ بستری هفته پیش به تعداد ۷۰۰ نفر بستری بیماری کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان رسیده‌ایم که فشار زیادی به کادر درمان متحمل شده، همه ما باید در خدمت کادر درمان باشیم چراکه آنان ایثارگرایانه در محیط خطرناک کرونایی قرار می‌گیرند.

فرماندار رشت با بیان اینکه تعداد ۱۱۹ پذیرش روزانه بیمار کرونایی در روز در هفته گذشته به تعداد ۱۷۷ نفر بیمار در روز افزایش‌یافته است، تصریح کرد: طبق گزارش‌های اعلامی تعداد بستری‌های سنین ۷۰ سال به بالا کم‌تر شده و بیش‌تر شاهد ابتلا گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال هستیم که نشان‌دهنده اهمیت واکسیناسیون و تسریع در روند آن است.