گیل خبر/ رسا رهامی

آقای استاندار گیلان با لبخندی بر لب در جلسات مختلف شرکت می‌کند و با خیالی آسوده به افتتاح طرح‌های بعضا نیمه تمام استان می‌پردازد در حالی که کرونا دلتا هرروز بیش از روز گذشته مردم گیلان را به کام مرگ می‌کشاند.

جناب استاندار این روزها به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی همه چیز در امن و امان است و نه بیمارستانی از سر ناچار و کمبود تخت مجبور به استفاده از کد بحران می‌شود و بیماران غیرکرونایی را تخلیه می‌کند و نه هیچ فوتی کرونایی در استان رخ می‌دهد، انگار که نه خانی آمده و نه خانی رفته است!

آقای استاندار! همگان از رسانه‌ها و مردم گرفته تا کادر زحمتکش درمان از شما به عنوان رئیس شورای تامین استان درخواست و التماس کردند که در تعطیلی 6 روزه پایتخت، راه‌ها را ببندید و قاطعانه در برابر ورود مسافران بایستید تا از شیوع گسترده ویروس کرونا در گیلان جلوگیری شود اما گویی گوش شنوایی نبود و حتی بنظر می‌آید هماهنگی‌هایی با مرکز برای باز گذاشتن راه‌ها صورت گرفته است و شد آنچه نباید می‌شد...

مطابق پیش‌بینی‌ها، این سفرها سرآغاز پیک پنجم کرونا در استان شد تا گیلان وارد فاز بحرانی کرونا شود به گونه‌ای که تمامی شهرستان های گیلان (بجز املش) هم‌اکنون در وضعیت قرمز به سر می‌برند و هیچ واکنش و عملکردی برای برای بهبود شرایط در استان دیده نمی‌شود.

شاید اگر صدای دلسوزان استان شنیده می‌شد و راه بر مسافران بسته می‌شد امروز شاهد بحران کرونا در گیلان نبودیم...

از آقای استاندار انتظار می‌رود حداقل در این مقطع حساس به جای برگزاری جلسات بیهوده، راسا به عنوان رئیس شورای تامین استان اقدام به تعطیلی کامل و قاطع استان حداقل به مدت یک هفته نماید تا زنجیره کرونا پاره شود و بتوانیم با تلفات کمتری از این بحران عبور کنیم.

آقای استاندار اکنون زمان خنده و لبخند نیست، برای سلامت  و جان مردم تصمیم قاطع اتخاذ نمایید.