تیم ملی والیبال ایران با ۳ شکست و ۲ پیروزی حذف زود هنگامی از المپیک توکیو داشت.

گیل خبر/ به گزارش همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در دور گروهی مسابقات المپیک به مصاف ژاپن میزبان رفت. دو تیم برای صعود به دور بعدی رقابت های المپیک نیاز به پیروزی در این بازی داشتند.

تیم ملی والیبال ایران درحالی مقابل ژاپن قرار گرفت که پیش از این بازی به دو پیروزی و دو شکست دست یافته بود. بلند قامتان ایران در رقابت های گروهی المپیک مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسیدند و مقابل کانادا و ایتالیا بازی را واگذار کردند.  

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب ابتدایی ایران سعید معروف، میلادعبادی پور، سیدمحمد موسوی، علی اصغرمجرد، میثم صالحی، امیرغفور و مهدی مرندی (لیبرو) مقابل ژاپن ظاهر شد.

 در ست اول ژاپنی ها چند بار از ایران پیش افتادند که آلکنو تلاش کرد با گرفتن وقت استراحت فنی در روند امتیاز گیری آنها وقفه ایجاد کند اتفاقی که در نهایت نیفتاد تا تیم میزبان برنده این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ باشد.

ست دوم در حالی آغاز شد که دوتیم بازی پایاپایی را انجام دادند. در این ست، تعویض های آلکنو جواب داد چرا که صابر کاظمی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و ایران موفق شد این ست را در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نفع  خود به پایان برساند تا بازی به تساوی کشیده شود.

در ست سوم بازی به دلیل حساسیت بازی، تنش هایی بین نیمکت های دو تیم ایجاد شد. هیچ تیمی در این ست نمی‌خواست بازنده شود و همین عامل باعث شده بود بازی زیبایی بین تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ژاپن شکل بگیرد.  

در نهایت تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ ست سوم را به نام خود کند.

اما ست چهارم در شرایطی آغاز شد که تصور می شد با توجه به بازی خوب شاگردان آلکنو در ست قبل ایران با روحیه مناسب بازی را به سود خود به پایان برساند. اتفاقی که در نهایت نیفتاد.

در انتهای این ست، تیم ملی والیبال ژاپن تیم برتر میدان بود و موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ ست چهارم را به نام خود کند.

و در نهایت ژاپنی ها که با بردن ست چهارم روحیه بالایی گرفته بودند ست پنجم را طوفانی آغاز کردند و خیلی سریع اختلاف امتیاز را افزایش دادند. با این حال شاگردان آلکنو موفق شدند اختلاف امتیاز را به یک برسانند و در حالی که بازی در نتیجه ۱۳ بر ۱۲ دنبال می شد آبشار غفور در زمین ژاپن تبدیل به امتیاز نشد تا امتیاز ۱۴ برای رقیب ثبت شود.

در نهایت ژاپن در بازی ای که می توانست به سود ایران تمام شود برنده این دیدار سرنوشت ساز باشند و به دور بعدی المپیک صعود کنند. تیم ملی ایران با ۳ شکست و ۲ پیروزی حذف زودهنگامی از المپیک داشتند.