امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران مسئولانی جهادی می‌خواهند، گفت: امیدواریم امید از دست رفته مردم در این دولت، احیاء شود بنابراین اگر دولت آینده اولویت‌ها را درست تشخیص داد، مشکلات حل می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اینکه نهضت مشروطه، بسترساز بصیرت‌افزایی و ایجاد انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: شیخ فضل‌الله نوری در حقیقت خمینی(ره) مشروطه بود، با این تفاوت که ملت امام از اول و مردم زمان شیخ فضل‌الله، پس از شهادتش از آن‌ها استقبال کردند اما آگاهان زمان از ناآگاهی مردم وقت‌، خون دل خوردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بعد از اعدام شیخ فضل‌الله، بهبهانی را هم به قتل رساندند، خاطرنشان کرد: شیخ فضل‌الله چهره‌ای علمی و عقلانی بود و بنا به فرمایش امام خمینی(ره) باید بیشتر شناخته شود چرا که مردم اکنون از این چهره تاریخی و علمی شناخت کمی دارند. 

وی با اشاره به مراسم تحلیف منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که هفته پیش‌رو برگزار می‌شود افزود: امیدواریم امید از دست رفته مردم در این دولت، احیاء شود لذا اگر دولت آینده اولویت‌ها را درست تشخیص داده شود مشکلات حل می‌شود. 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با دولت دوازدهم تأکید کردند که آیندگان باید از بی‌اعتمادی به غرب تجربه کسب کنند، گفت: در این دولت مشخص شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آن‌ها هر جا بتوانند به ما ضربه می‌زنند و اگر در جایی ضربه نمی‌زنند امکانش فراهم نیست.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه امیدواریم دولت جدید اتلاف وقت نکرده و شبانه روز به شکل جهادی کار کند عنوان داشت: مردم ایران مردمی جهادی بوده و مسئولانی جهادی می‌خواهند. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اسلام در عصر تکنولوژی به‌عنوان آیین عقلانی در جهان پذیرش شده ‌است گفت: پیدا کردن راهی برای توقف اسلام یکی از دغدغه‌های نظام استکبار است چرا که می‌بیند اسلام در عرصه مدیریت و سیاست در دنیا مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه امام موسی کاظم(ع) 35 سال با انحرافات عقیدتی مبارزه کرد تصریح کرد: افرادی که در هر پستی دارای مسئولیتی هستید خدا ناظر اعمال شماست پس مردم را به این سو و آن سو نفرستید و اگر توانایی حل مشکل را دارید گره‌گشایی کرده و در غیر این صورت مردم را سرگردان نکنید. 

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه مدیران باید به زیردستان خود سر بزنند تا اگر پرسنلی کوتاهی کند مدیر مجموعه مطلع باشد ابراز داشت: در ادارات برخی از امور بی‌جهت بر زمین می‌ماند و این عدم انجام اقدام مؤثر تنها از روی کم‌کاری و کم‌توجهی است که این‌گونه رفتارها مردم را خسته و کلافه می‌کند.